Articole web design › vezi toate articolele
Stimuli psihologici prin web design
Continuam seria tips-urilor in legatura cu influenta psihologica a designului in ceea ce priveste perceptia asupra site-urilor. In articolul anterior am prezentat trei dintre aceste elemente, revenim in atentia voastra cu alte elemente relevante in acest sens.
- Formarea si pastrarea unui brand coerent
Alaturi de aspectele generale pe care se asteapta sa le regaseasca pe site, vizitatorii se asteapta sa regaseasca elementele definitorii ale imagimii companiei, cunoscute prin intermediul promovarii offline.
Pentru a pastra o coerenta a brandu-ului, site-ul ar trebui sa cuprinda acele culori utilizate in promovarea offline, chiar daca acestea se regasesc doar in imaginea de header sau sub forma unor accente de culoare in paginile site-ului.
Acelasi principiu se aplica si in cazul logo-ului. Acesta este identitatea vizuala a companiei, in cazul in care se doreste modificarea acestuia, este recomandat ca modificarea sa se realizeze atat in materialele de promovare online, cat si in cele offline, asfel fiind creata coerenta si consistenta brand-ului.
- Utilizarea de stimuli psihologici
Stimulii psihologici si emotionali sunt un instrument valoros pentru influentarea deciziilor vizitatorilor. In acceptiunea comuna, stimulii psihologici si emotionali, sunt cel mai adesea, teama si vinovatia, dar exista si stimuli pozitivi precum apartenenta si sustinerea valorilor umane.
Stimulii emotionali sunt cel mai adesea introdusi in design-ul site-ului in sine, dar prin intermediul unui sistem de elemenete grafice care sa ofere suport acestora, obtineti un efect consolidat si puternic.
- Utilizarea de imagini care sa sublinieze mesajele transmise
Imaginile utilizate pentru a popula site-ul pot fi relevante si pot ajuta vizitatorul, sau dimpotriva il pot confuza.
O imagine bine aleasa poate sa transmita mesajul dorit, ajutand vizitatorul sa isi formeze conexiunile intre propriile nevoi si serviciile/produsele oferite pe website. O imagine prost aleasa poate sa aiba exact efectul contrar si sa creeze o stare de confuzie vizitatorului site-ului.
- Utilizarea psihologiei culorilor
Efectele psihologice ale culorilor sunt un subiect complex, cu un impact major asupra modalitatii in care este perceput site-ul.
Implicatiile psihologice ale culorilor in ceea ce priveste web design-ul reprezinta o componenta foarte importanta atunci cand aducem in discutie atat realizarea unui site de prezentare, de ecommerce sau mergand mai departe, in cazul marketing-ului online, prin newsletter, deaorece aceasta poate influenta atat decizia de alegere a serviciilor/produselor promovate, cat si revenirea pe pagina web atunci cand vizitatorii se regasesc in situatia de a efectua cumparaturi online sau de a identifica servicii la care sa apeleze.
Va vom prezenta cateva culori si semnificatia lor psihologica, dar trebuie sa aveti in vedere ca tonurile si nuantele folosite pot avea de asemenea sensul psihologic propriu.
Rosul are un efect stimulator general, provoaca, incita la actiune, iar in luarea deciziilor de cumparare pe un site de ecommerce, este exact impactul pe care dorim sa il obtinem .
Verdele este o culoare excelenta pentru un efect de liniste, buna dispozitie, relaxare, meditatie, echilibru, siguranta. Alegerea ideala pentru un site de prezentare in domenii ce implica mediul, servicii de infrumusetare etc.
Albastrul este o culoare linistitoare, asociata de cele mai multe ori cu intelectualitatea, indeamna la calm si reverie, concentrare si liniste interioara, seriozitate si meditatie.
Galbenul este componenta cromatica ce stimuleaza si intretine starea de vigilenta, sporeste capacitatea de mobilizare si concentrare a atentiei, predispune la comunicativitate; da senzatia de caldura si de intimitate.
Violetul este culoarea care a fost pentru o perioada indelungata de timp asociata cu regalitatea si bogatia. Este, de asemenea, o culoare spirituala, cu influente asupra creativitatii.
Negrul este o nonculoare ce poate avea conotatii cameleonice, poate fi atribuita conservatorismului, traditionalului si in acelasi timp modernului. In functie de modul in care este utilizat, negrul poate fi interpretat ca o culoare misterioasa si sexy sau conventionala si sigura.
Albul este nonculoarea care semnifica puritate, calm, sinceritate.
Utilizat eficient, albul sporeste gradul de receptivitate, intelegere si asimilare a cunostintelor de catre cei ce vizualizeaza paginile web; creeaza o stare de confort psihic, inviorare si buna dispozitie; sporeste calitatea si randamentul muncii intelectuale; asigura diminuarea oboselii intelectuale si deconectarea nervoasa; Â faciliteaza perceptia vizuala, concentrarea atentiei si memorarea; influenteaza pozitiv starea celor ce va lectureaza paginile web.
Griul este culoarea specifica bancherilor, finantistilor si celor din domeniul asigurarilor, fiind culoarea care sugereaza sprijin financiar si putere.
Maroul –este culoarea care infrange extravaganta. Totodata maroul este culoarea pamantului si padurii. Este solid, de incredere si ajuta la crearea unei atmosfere neutre, confortabile si primitoare. Este culoarea care comunica sinceritate, putere, maturitate.
Orange (portocaliu) – este culoarea care indemna la un puternic simtamant matern, la nevoia de a oferi protectie, fiind culoarea fericirii. Totodata, aceasta culoare are un efect stimulator emotiv, da senzatie de apropiere. Este o culoare sociabila, mai activa decat galbenul, care lasa impresia de optimism, veselie, insa pe suprafete intinse poate fi iritant.
← inapoi
articole web design
Magazin online la cheie- solutii practice pentru o afacere de succes
Una din cele mai metode pentru a-ti creste businessul pe 2020 consta in crearea unui magazin online la cheie. Desi ne aflam inca in pandemie, vanzarile online au crescut cu 20% ...
afla mai multe →Radio Guerrilla
Realizare site de prezentare - Radio Guerrilla Oferind ani la rand un content de calitate si emisiuni live cu invitati care au ceva important de spus, Radio Guerrilla s-a lasat mai nou ...
afla mai multe →produse Web design
Newsletter
Una din cele mai eficiente tehnici de a pastra legatura cu actualii clienti este newsletterul – emailul promotional sau informativ, care ajunge periodic la un grup de persoane interesate ...
afla mai multe →CMS
CMS-ul nostru a fost gandit si organizat in asa fel incat sa fie cat mai usor de folosit, este propria noastra platforma, gandita sa fie flexibila si adaptabila oricarui ...
afla mai multe →cere oferta web design, seo...
Sunteti interesat de o colaborare in domeniul
web design?
Sau poate aveti nevoie de seo?
Va invitam sa completati formularul nostru interactiv pentru a cere o estimare a proiectului dumneavoastra de web design.
Oferim servicii de web design (website-uri, interfete de
administrare, aplicatii intranet), optimizare pentru motoarele de cautare, publicitate online...
Web design, Seo, Newsletter, Email Marketing, CMS
Noutati
O noua platforma de turism pentru Paralela 45
Ne bucuram de lansarea unui nou proiect de rebranding online, pentru cunoscuta agentie de turism- Paralela 45. Fiind un client de ...
afla mai multe →Radio Guerrilla
Realizare site de prezentare - Radio Guerrilla Oferind ani la rand un content de calitate si emisiuni live cu invitati care au ...
afla mai multe →Paralela 45 – site-ul care a primit premiul de “Best Travel Agency Website” sau cel mai bun site de turism
Acum aproape un an anuntam relansarea site-ului de turism paralela 45, iar pe 26 octombrie paralela45 primeste premiul " Best Travel ...
afla mai multe →CMS
Solutiile de web design pe care ti le propunem au continutul administrabil. CMS-ul nostru este foarte usor de folosit...
afla mai multe →
Fara comentarii
Spune-ti parerea!Spune-ti parerea!