Reguli de web design pentru un brand de succes

Cuprins: 

1. Ce implica serviciul de web design

2. Care sunt avantajele unui design ca la carte

3. Ce este un design responsive

4. To do - lista de tipsuri in procesul de realizare site

5. Not to do - greseli de evitat in designul unui site    

 

1. Ce implica serviciul de web design

Procesul de web design este intotdeauna gandit ca un tot unitar, pentru a crea un pachet de indentitate vizuala recognoscibila. Un brand de succes este un brand usor de recunoscut. Prologue a creat de-a lungul timpului, proiecte de identitate vizuala in industrii variate din Romania si nu numai:

  • Paralela 45
  • Radio Gurilla
  • Color Run Romania
  • Aut Soft
  • M&C Music
  • DirectBooking
  • Gyros Thessalonikis
  • Doctor Kasem
  • Franke
  • Croaziere.Net
  • Cupcake Philophisy
  • Iarena.ro
  • Lancom.ro

 

In functie de cerintele clientului si de profilul industriei din care face parte, se creeaza un continut optimizat si o strategie de marketing care sa atraga cat mai multi clienti si colaboratori. Designul web presupune crearea unor bannere, unui layout, cu butoane si slidere functionale care sa usureze navigarea pe site. Practic, designul unui site este primul lucru care poate sa-ti transforme un user intr-un posibil client, inca de la prima vizita online.

 

Iata care sunt pasii in procesul de creare a unui site:

 

1.1. Proiectarea conceptului de web design.

In prima faza se stabilesc de comun acord, alaturi de echipa de marketing a agentiei Prologue si alaturi de client, care sunt obiectivele unui website. O buna organizare duce la impartirea taskurilor corect catre echipa de programare, design, continut si social-media. Stiind care sunt obiectivele, profilul siteului si ce isi doreste clientul sa obtina, putem crea un plan care sa dezvolte acest proiect. Daca vorbim de un shop online este vorba de un proces mai complex in customizarea platformei de eCommerce, decat in cazul unui site de prezentare a serviciilor. Dupa ce se alege logoul si culorile care sunt reprezentative, se trece la pasul urmator.

 

1.2. Crearea efectiva a aspectului vizual.

Dupa conceperea structurii site-ului se trece la definirea stilului vizual. Elementele cheie care reprezinta brandul vor fi redate vizual atat in bannere, cat si in felul de comunicare si in structura siteului. Echipa de specialisti UX intervine pentru a face posibila integrarea si functionalitatea elementelor vizuale.

 

1.3. Dezvoltarea continutului web.

Dupa ce structura HTML si CSS a site-ului a fost definita se trece la perfectionarea lui. Pe partea vizuala se pot introduce elemente de design care sa fie in ton cu ultimele trenduri. Acestea sunt menite sa fie eye-catchy si sa mentina interesul vizitatorului cat mai mult pe site. Mai exact se pot introduce clipuri, animatii, slidere, podcasturi, chat-bot si alte elemente interactive.

 

1.4. Testare si review.

Site-urile concepute vor fi prezentate pe un server propriu de productie, in care clientul poate vedea siteul in varianta Beta pana sa ajunga live. Astfel, nu vor exista erori care sa pericliteze buna functionare a siteului.

 

1.5. Lansarea websiteului

Dupa ce se fac ultimele corectari si modificari, site-ul este gata sa fie public. De aici incolo se poate trece la partea de promovare online si de marketing pentru a face pagina vizibila.

 

1.6. Mentenanta

In cazul in care este nevoie de modificari pe partea de backend, de remediere, de modificari de continut si identitate vizuala, poti alege serviciul de mentenanta web. Astfel site-ul va fi mereu optimizat si 100% functional, indiferent de modificari sau de campaniile de promovare facute.

 

2. Care sunt avantajele unui design ca la carte

In mediul online, designul grafic al siteului este cel care spune povestea brandului. O marca care sa fie recunoscuta si admirata este o marca care ramane intiparita in subconstientul colectiv. Designul profesional te pate ajuta sa-ti creezi bussines-ul si sa devi apreciat atat de client, cat si de colaboratori.

Iata principalele beneficii ale unui design ca la carte:

  • Esti bine cotat de la prima vizita online. Fie ca vorbim de mediul outdoor sau de mediu digital, prima impresie are un impact puternic. Gandeste-te la un site ca la un portal intre tine si clientii tai. Ai la dispozitie cateva secunde in care sa-l atragi, intrucat mass-media este suprapopulata de reclame si advertoriale. Mesajele scurte, concise, designul atragator, sunt elementele cheie pentru a crea o prima buna impresie. Un aspect mai profi, egal mai multi clienti interesati.
  • Site-ul este 100% functional. O colaborare buna dintre echipa de design si echipa de programare duce la realizarea unui site cu appeal, care sa tina userul cat mai mult online. Dupa ce l-ai atras pe utilizator, este necesar sa-l si pastrezi.
  • Shop-ul si site-ul de prezentare sunt in trend cu ultimele tendinte din web design. Vizualurile animate, clipurile, robotii de chat, streamingul online, broadcastingul, sliderele de fotografii, bannerele cu promotii sau servicii, toate sunt elemente ce nu trebuie sa lipseasca de pe site.
  • Mai mult reach, mai multe vanzari. Cu cat designul este mai bine adaptat la cerintele pietei cu atat siteul va fi mai engaging. Echipa noastra de design poate face acelasi aspect inclusiv pentru aplicatiile mobile si web.
  • Evidentiezi mai bine ofertele si produsele tale. Este un mare avantaj pentru un magazin online sa isi promoveze inca de la prima vizita pe site ofertele promotionale. Ele pot fi afisate in slidere, in pop-up-uri, vouchere, si altele. Clientii sunt mai interesati daca vad discounturile de produse si serviciile cautate intr-un mod cat mai smart si aerisit posibil.

 

 

3. Ce este un design responsive?

Conceptul de responsive design a fost introdus pe piata online in 2010 de Ethan Marcotte. Acesta vorbeste de 3 elemente importante care creaaza un site responsive. Aceasta functie care se realizeaza atat din programare cat si din partea de interfata, presupune optimizarea site-ului in functie de mediul de vizionare. Mai exact imaginile din site cat si site-ul in sine sunt adaptate la rezolutia ecranului de pe device-ul de pe care este accesata pagina. Aceasta se face atat pe desktop, laptop, tableta, smartphone, fara ca imaginile sa sufere o alterare a rezolutiei si pentru a oferi o experienta imbunatatita de navigare.

 

Crearea unui design responsive, presupune:

 

3.1. Griduri fluide.

Scalarile imaginilor sunt facute in functie de rezolutiile existente pe dispozitivele folosite de useri. Toate chenarele si frameurile sunt realizate pe proportii variabile, adaptandu-si latimea si inaltimea pe rezolutia acelui dispozitiv.

 

3.2. Imagini adaptabile

Imaginile care apar pe site fie ca vorbim de bannere, de pozele produselor sau de imagini din articole, trebuie sa se vizualizeze corect, atat pe un desktop, cat si pe ecrane mai mici ca in cazul telefoanelor. Accestea sunt salvate pe server pe mai multe dimensiuni, ca apoi sa poata fi vizualizate pe dimensiunea deviceului respectiv.

 

3.3. Media Queries

Interogarile media reprezinta modul de a incarca functiile CSS pe tipul de rezolutie dorita. Acest lucru presupune o implementare a proprietatilor CSS corespunzatoare. Ele se adapteaza automat in functie de dispozitivul utilizat de catre user. Imaginile sau bannerele create se vor incarca pe mai multe dimensiuni, pe serverul siteului. Astfel pentru o singura imagine, mai exista alte imagini identice pe dimensiuni variate, care sa afiseze corect leyoutul. Accesibilitatea pe toate dispozitivele ofera un mare avantaj oricarei companii. Clientii pot urmari siteul tau si pot face comenzi sau pot lua contact cu tine oriunde s-ar afla. Experienta de navigare este imbunatatita fara sa existe erori cum ar fi butoane nefunctionale, poze prea mari si altele.

 

4. To do - lista de tipsuri in procesul de realizare site

Designul unui site ofera primul impact asupra userilor si trebuie realizat dupa cele mai noi trenduri. Un site modern de prezentare sau un shop online arata in primul rand care sunt serviciile sau produsele oferite. Felul in care acestea sunt infatisate capteaza atentia de la inceput. Informatia bine centrata, bannerele interactive, ofertele, testimonialele si contentul SEO sunt elementele principale pe care o agentie web le are in vedere.

 

Iata cateva to do-uri pentru orice fel de site:

  1. 1. Care este targetul procesului de branding sau rebranding. Daca vorbim de atragerea clientilor, de reclame, de targeting si retargeting, pentru a atrage clienti existenti, vom folosi alt limbaj si alte aplicatii. Siteul si campaniile de marketing se creeaza tinand cont de obiectivele propuse.
  2. 2. Ca userul sa inteleaga rapid mesajul siteului, trebuie sa fie un design aerisit. Keep it clean and functional! Butoanele definite pe categorii usureza procesul de cautare al produselor sau serviciilor de care un vizitator are nevoie. O structura clara si un vizual catchy iti asigura succesul in revenirea userilor, ori de cate ori au nevoie, sau de cate ori ai o promotie atractiva.
  3. 3. Texte scurte si mesaje call to action. Continutul este cel care pune baza unui site in cautarile pe Google sau pe canalele de social media. Cuvintele cheie sunt cele care se refera la produsele cautate. Cum faci asta? Te pui in locul clientului si te gandesti ce ar cauta el. Stiind dorintele si interesele si pasiunile unui user, iti va fi mai usor sa oferi un continut creat special pentru el.
  4. 4. SEO- search engine optimization- motorul tuturor cautarilor. Fara SEO, nimic nu prinde viata. Ai un business si nu apare pe primele pagini? Atunci are nevoie de continut optimizat. Ce inseamna? Cuvintele cheie si interesele de marketing sa se regaseasca in texte, in descrieri de categorii, descrieri de produse, articole, articole pe directoare si postari pe social media.
  5. 5. Contentul sa fie in acord cu imaginile. Un copy bun lucreaza mereu impreuna cu echipa de design si ofera rezultate smart. Textul scurt cu un vizual care se completeaza au un impact mai mare. Un mesaj amuzant sau unul de interes personal vor ramane intiparite in subconstientul userului, facandu-l sa revina sau sa-si aminteasca de site-ul tau.
  6. 6. Scroll and find.  Un site usor de navigat este un site care lasa userii sa gaseasca informatiile din prima. Utilizatorii noi pe site trebuie sa afle serviciile si produsele pe care le cauta,  cu un click sau un scroll distanta. Aici trebuie luat in calcul si serverul. Un site cu poze mari se va incarca mai greu, daca nu are optimizarea necesara. Viteza de incarcare a paginii ofera un plus in navigare.
  7. 7. Pune accentul mai mult pe imagini de calitate si clare pentru a semnala mai bine continutul, numele sau ofertele. Nu multi utilizatori au rabdare sa dea scroll-down pe pagina, deci informatia importanta trebuie amplasata sus si pe front page.

 

5. Not to do - greseli de evitat in designul unui site

Cu totii invatam din greseli si vazandu-le mai bine, stim cum sa ne imbunatatim skillurile de prezentare. Un design ca la carte iti asigura un site bine cotat.

Iata cateva not to do-uri in designul site-ului:

  1. 1. Site-ul nu este explicit si nu spune de la prima vizita cu ce se ocupa si care e profilul firmei. Pentru a atrage atentia unei persoane, ai la dispozitie cam 5 secunde. Daca layoutul este anevoios de navigat si nu e bine structurat, nici userul nu va sti ce sa gaseasca. Trebuie sa existe o listare produsele/serviciile clare, plus testimoniale sau diplome, calificari si atestate care sa castige increderea utilizatorului.
  2. 2. Website-ul nu e responsive. Multi utilizatori folosesc smartphoneul pentru navigare si pentru a comanda produse online. Cand site-ul nu e responsive nu se afiseaza corespunzator imaginile si produsele.
  3. 3. Site-ului se incarca greu, peste 5 secunde. Lumea online este una rapida si in miscare. Nimanui nu-i place sa astepte. Studiile arata ca majoritatea oamenilor se asteapta ca site-ul sa se incarce rapid in 1-3 secunde.
  4. 4. Website-ul are litere mici si un font dificil de citit. Una din cele mai des intalnite greseli este alegerea fontului. Fie ca vorbim de site pe PC sau pe telefon, fontul trebuie sa fie unul citet, cu litere potrivite si incadrate corect.
  5. 5. User Experience anevoios, cu multe taburi de deschis. Experienta online este un factor determinant. Cu cat mai multe pagini noi de navigare, mai ales pe mobil, cu atat va fi experienta neplacuta si userul va parasi pagina.
  6. 6. Site-ul tau nu categorii clare si bine structurate sau butoane prost directionate. Cine nu vrea sa gaseasca informatia cu un singur click? Un link si un buton clar arata userului ce cauta, cat ar bate din palme. Link-urile si meniurile ar trebui sa aiba suficient spatiu si o marime agreabila pentru navigarea web.
  7. 7. Site-ul nu e impartit cu subtitluri (H1, H2, H3, H4, H5, H6). Subcapitolele si textele in bannere marcheaza centrele de interes ale userilor. Acestea mai sunt importante si din perspectiva SEO. Cuvintele cheie pozitionate in titluri si subtitluri sunt indexate mai usor de Google. Pozitia si rankul in Google ajuta botii si algoritmii de cautare sa trimita userii catre site-ul tau. Daca listarea nu e facuta corespunzator, nici botii nu vor inmagazina aceste informatii, si site-ul va aparea in ultimele pagini de cautare.
  8. 8. Nu exista date de contact si formular de contact. Studiile arata ca 64% dintre vizitatori cauta datele de contact, iar 44% parasesc site-ul daca au numar de telefon. Nu multi oameni insista sa caute businessul si pe social media, in cazul in care exista pagini deja facute. Chiar si un formular de contact trebuie sustinut separat de datele de contact ale firmei. Functia de apel rapid sau chatbotii sunt aplicatii care nu trebuie sa lipseasca. Acestea arata ca exista un interes si o posibilitate de a lua legatura cat mai facil.

 

Secretul unui site perfect este practic atentia la detalii si lucrul cu o echipa pregatita si cu experienta. La Prologue, vei gasi cu siguranta toata indrumarea de care ai nevoie. Ai nevoie de o evaluare a site-ului? Scrie-ne un mail cu site-ul tau pe office@prologue.ro si vom reveni cu informatii utile. Vezi si lista noastra de servicii web care te-ar putea ajuta.