Cum să-ţi salvezi afacerea în pandemie cu un magazin online

Să păstrezi o afacere activă în perioada pandemiei este un lucru greu, dar nu şi imposibil. Poate că planul de afaceri ţi-a fost dat peste cap, ai apucat să investeşti în ceva care nu ţi-a mai adus roade şi acum te întrebi ce să faci mai departe: să continui cu afacerea sau să te declari învins de pandemie? Noi suntem de părere că o afacere de succes are atât suişuri, cât şi coborâşuri şi trebuie să ştii să te adaptezi oricărei situaţii. Chiar dacă diferite activităţi par blocate pentru o perioadă nedetermintă, datorită vremurilor în care trăim afacerea ta poatea avea un mare avantaj: mediul online. Aşadar, dacă nu ţi-ai mutat încă afacerea în online, acum este timpul să o faci. Iar pentru a înţelege mai bine de ce susţinem acest lucru, am creat pentru tine o listă cu motivele pentru care dezvoltarea unui magazin online îţi poate salva afacerea.  

 

1. Magazinele online câştigă avans

Un lucru cert este că pandemia a schimbat comportamentele oamenilor privind modul în care îşi realizează cumpărăturile. Potrivit statisticilor prezentate în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT Online în data de 2 Noiembrie 2020, piaţa e-commerce din România a crescut cu 41%!

Însă cifrele pentru acest an nu s-ar opri aici. Până la finalul anului este estimată o creștere a vânzărilor din e-commerce de până la 6 miliarde de euro. Şi nu doar vânzările au suferit o creştere, ci şi numărul persoanelor care realizează cumpărături online. Astfel, făcând comparaţie cu anul 2019, în anul 2020 numărul cumpărătorilor a crescut cu 13%. Mai mult decât atât, românii au fost dispuşi să cheltuie în magazinele online mai mult decât anult trecut, această creştere fiind de 41%.

O altă creştere s-a făcut simţită şi în cadrul alegerii modului de plată. Faţă de anul 2019, mai mulţi români au ales să plătească acum cu cardul, în detrimentul plăţilor cash, înregistrându-se o creştere de 17%. Toate aceste creşteri ale e-comerce-ului se află în strânsă legătură cu pandemia de COVID-19. Astfel, diferitele măsuri de protecţie care s-au introdus au condus la schimbari comportamentale privind realizarea cumpătăturilor, iar brandurile care s-a adaptat mediului online au avut numai de câştigat.

comanda magazin online  

 

2. SEO, modul în care un magazin online rămâne în focus

O strategie SEO bine pusă la punct îţi va aduce acele roade pe care le aştepţi, chiar şi în perioada pandemiei. Alege-ţi punctele forte şi pune-le în valoare pe site şi pe reţelele de socializare. Aşa vei rămâne în atenţia consumatorilor tăi şi vei atrage chiar şi alţii.

Atunci când oamenii caută un serviciu sau un produs, aceştia caută anumite cuvinte cheie pe Google, iar primele rezultate se vor bucura de atenţia lor. În schimb, dacă te afli pe pagina a doua, spre exemplu, magazinul tău nu va avea vizibilitate. Pentru a face o paralelă între magazinele fizice şi cele online, putem compara primele rezultate de pe Google cu magazinele care se află pe străzile principale. Un magazin cu o locaţie bună se va bucura mai repede de un flux mare de cumpărători, datorită poziţiei strategice. În schimb, un magazin aflat pe o stradă lăturalnică va avea nevoie de mai multă reclamă pentru a se face remarcat şi va fi mai greu să aducă noi cumpărători.

Un lucru asemănător se realizează şi prin algoritmii Google. Doar că în cazul unui magazin fizic, locaţia este un lucru stabilit, greu de schimbat, iar în cazul unui magazin online, poziţionarea pe pagini se poate schimba datorită unei strategii SEO. Pentru a atinge rezultate optime, ai nevoie de specialişti care să fie alături de tine.

Noi, Prologue, suntem întotdeauna la curent cu tot ceea ce este legat de SEO, iar câţiva dintre clienţii pe care i-am adus pe primele pagini Google sunt:

  1. test test
  2. test test

 

  • test tets
  • test test

 

  1. 1. circuite + ţară - Paralela 45
  2. 2. set canapele extensibile cu fotolii - Maxinova
  3. 3. mărire buze russian lips - Art Estetic
  4. 4. doctor rinoplastie - Dr Antohi
  5. 5. containere de de vânzare - Teracontainer
  6. 6. web design - Prologue
  7. 7. închiriere echipamente foto - Artklub
  8. 8. magazin mobilă online - Modela
  9. 9. online travel booking software - Wbe Travel
  10. 10. seturi canapele - Maxinova Furniture
  11. 11. implantologie Bucureşti - Implantodent
  12. 12. Croaziere - Croaziere.net
  13. 13. paturi şi baze pat - Ideal Homs
  14. 14. circuit Italia - Interra
  15. 15. uşi clasice lemn - Fabrica urbanna
  16. 16. echipamente panificaţie - Novapan
  17. 17. echipamente horeca - Lancom
  18. 18. blocuri hidraulice - Cerob.ro  

 

3. Construieşte un magazin online care să placă utilizatorilor

Aşa cum spuneam mai sus, dacă până acum nu ai construit un magazin online, e timpul potrivit să o faci, însă dacă deja magazinul online are o bază, încearcă să îl îmbunătăţeşti şi să creşti calitatea experienţei utilizatorilor, care pot deveni sau nu clienţii tăi. Pentru a ajunge într-un magazin fizic este nevoie de timp, consum şi deplasare. Însă, în online, magazinele se află doar la un click distanţă, iar utilizatorii au de unde alege, fără să depună efort. Astfel, dacă aspectul site-ului tău sau interacţiunea cu acesta nu este pe placul vizitatorilor, nimic nu îi va opri să treacă la următorul rezultat oferit de Google.

Prin urmare, trebuie să ai grijă la factori ce ţin de web design şi să nu îţi pui întrebarea “cum ar fi mai uşor?”, ci “cum ar fi mai înţelept?”. De asemenea, gândeşte-te ca totul să fie pe planul targetului tău, şi nu neapărat ţie, pornind de la culori şi aranjarea magazinului online. Iar dacă te simţi compleşit de toate aspectele pe care trebuie să le iei în calcul pentru realizarea unui magazin online, alege o agenţie de Web design care să facă toate aceste treburi în locul tău.

Astfel, cu ajutorul şi sfaturile potrivite vei fi sigur că rezultatele nu se vor lăsa aşteptate. Aşa cum un magazin fizic cu un aspect intrigant poate să atragă mai mulţi clienţi, acelaşi lucru se întâmplă şi într-un magazin online, aici spunându-şi cuvândul web design-ul. Însă nu doar aspectul se află printre lucrurile de care trebuie să ai grijă, ci şi cât de repede se încarcă site-ul tău, cât de intuitiv poate fi folosit şi, bineînţeles, trebuie să incorporeze posibilitatea plăţii cu cardul.

Noi suntem aici pentru a ne oferi ajutorul, aşa cum am făcut-o şi o facem în continuare, pentru o listă lungă de branduri. Nu doar că oferim ajutor personalizat, dar ţinem cont de trendurile din web design, pentru ca împreună să obţinem cele mai bune rezultate.

 

Iată două proiecte pe care suntem mândri să le prezentăm:

www.studiumonflowers.ro – Florarie online

studium flower web design magazin online

 

www.eastset.com – Studio producție film

eastset web design magazin online  

 

 

4. Targetul real al unui magazin online

Cel mai important lucru atunci când realizezi un magazin online este să ştii exact cum arată targetul tău. Te poţi lăsa furat de aparenţe, să crezi că publicul tău este format doar dintr-o anumită categorie şi să le neglijezi pe altele sau chiar să realizezi confuzii şi mai adânci, viziunea ta despre cumpărătorii tăi să fie total diferită faţă de adevăr. Ei bine, dacă într-un magazin fizic este mai greu să ţii cont de persoanele care îţi calcă pragul, într-un magazin online este foarte uşor să ţii cont de acest aspect.

Astfel, printre cele mai mari avantaje pe care le aduce un site se enumeră faptul că vei avea statistici clare, fără efort, prin Google Analytics, spre exemplu. Vei putea afla care este numărul de persoane care îţi vizitează site-ul de obicei (regular visitors) sau chiar şi câţi utilizatori ţi-au vizitat site-ul o singură dată (unique visitors). Poţi afla de câte ori o pagină a fost citită sau vizitată (page views or impressions) sau câte persoane  au ales sa iasă de pe site fără să citească ceea ce se află pe pagina unde au intrat (bounce rate). Un alt lucru pe care îl poţi afla este şi cât timp petrec oamenii pe site (average time on site). Având toate aceste date la îndemână, poţi să îţi schimbi strategia din mers sau să o adaptezi targetului tău, în funcţie de comportamentul acestuia.

target audience magazin online  

 

5. Importanţa review-urilor pentru un magazin online

Review-urile au devenit un lucru extrem de important pentru succesul unui magazin online. Deoarece există o plajă largă de branduri, indiferent de categorie, oamenii se lasă conduşi de părerea altor utilizatori, legate de serviciile şi bunurile primte. Acesta este un avantaj care să vină în susţinerea importanţei dezvoltării unui magazin online.

Prin urmare, comparativ cu perioada în care mediul online nu era un avantaj de care să te foloseşti, iar cumpărătorii îşi povesteau experienţele doar persoanelor din proximitatea spaţială, în mediul online un review poate fi găsit de oricine navighează pe net. Un review bun, va aduce de la sine mai mulţi cumpărători.

Lucruri neaşteptate precum pandemia de COVID-19 nu ar trebui să stea în faţa dezvoltării afacerii tale, mai ales datorită mediului online care doar aşteaptă să fie exploatat. Salvează-ţi afacerea  în pandemie cu un magazin online, iar dacă nu ştii de unde să începi, contactează-ne pe noi: email - office@prologue.ro, telefon - 031 428 48 85.

 

Citeşte şi:

Cum este un magazin online influenţat de reţelele de socializare

Cum te ajuta serviciul de realizare a unui magazin online in afacerea ta