Dicţionar SEO – tot ce trebuie să ştii

Optimizarea SEO este un proces extrem de important, pentru ca site-ul tău să se bucure de vizibilitate pe Google. Acest proces implică o serie de practici și tehnici, care respectate îți pot aduce noi consumatori, în mod gratuit. Iar pentru a înțelege mai ușor ce implică tot acest proces, am realizat pentru tine un mic dicționar de cuvinte SEO.

 

Dicționar SEO de la A la C

 

Accelerated Mobile Pages (AMP) - AMP este o platformă web realizată special pentru a oferi viteză paginilor web pe dispozitivele mobile. Avantajul unei pagini care se incarcă mai repede de 3 secunde este ca vizitatorii tăi vor petrece mai mult timp pe site-ul tau, implicit posibilitatea de a apela la serviciile sau produsele tale devenind mai mare.

 

Algoritm - Algoritmii motoarelor de căutare (ex.: Google) utilizează o formulă complexă, în urma cărora afișează unui utilizator rezultate care implică un conținut cât mai relevant (în funcție de cuvintele cheie căutate de acesta). Realizarea unui conținut cât mai calitativ duce la poziționarea site-ului tău printre primele rezultate pe Google, lucru extrem de important pentru a avea mai multă vizibilitate în fața potențialilor clienți.

 

Alt Tag IMG - Text alternativ care este asociat unei imagini încărcate pe site. Un astfel de atribut este folosit pentru a le oferi browserelor non-vizuale o descriere a acestor imagini.

 

Anchor Text - Cuvinte care conțin un link, iar printr-un click utilizatorul va fi redirecționat către o altă pagină din cadrul site-ului vizitat sau către un site nou.

 

Autoritate (sau Autoritate de domeniu) - Are o deosebită importanță deoarece autoritatea reprezintă un scor al site-ului tău primit din partea altgoritmilor motoarelor de căutare. Acest scor este oferit în funcție de backlink-uri sau evaluări E-A-T și va decide poziția paginilor tale web pe motoare de căutare precum Google.

 

Backlink - Numite și “linkuri inbound” sau “linkuri externe”. Reprezintă link-uri ale website-ului tău care redirecționează utilizatorii către un alt website. Pentru Google un astfel de backlink reprezintă semnale de ranking, deoarece fac trimitere către o autoritate. În plus, folosirea cât mai multor link-uri (contează atât numărul, cât și calitatea acestora) înseamnă o mai multă încredere pe care site-ul tău o va primi din partea motoarelor de căutare precum Google.

 

Black Hat SEO - Tehnică de optimizare SEO realizată contra regulilor impuse de algoritmii motoarelor de căutare. Implică înșiruirea multor cuvinte cheie, cumpărarea de link-uri sau o deghizare a conținutului real și are ca scop obținerea de poziții bune pe Google sau alte motoare de căutare. Cu toate acestea, motoarele de căutare aplică penalizări majore acestor site-uri, odată descoperite.

seo results

 

Broken link - "Link întrerupt"; apare atunci când dăm click pe un link care ne conduce la o pagină ce conține mesajul “404 error not found”.

 

Căutări Branded / Non-branded - Căutările Branded reprezintă acele căutări ale unui utilizator care implică și numele brandului tău, pe lângă cuvintele cheie. Spre exeplu "Servicii SEO Prologue". Căutările non-branded implică cuvinte cheie, însă în absența numelui brandului tău.

 

Caching - instrument UX (User Experience). Are o importanță deosebită deoarece copiază un site într-o versiune statică pe un server, crescându-i astfel viteza de încărcare, în special pe dispozitivele mobile.

 

Core Web Vitals - Numite pe Google și “date de teren”/”field data”. Reprezintă indicatori cheie de performanță a unor pagini web: LCP (Largest Contentful Paint), FID (First Input Delay), CLS (Cumulative Layout Shift).

 

Crawling - Proces care implică analizarea site-urilor web de către motoarele de căutare precum Google, pentru a stabili dacă acestea sunt de încredere. Crawling se numește, de asemenea, și analizarea conținutului unui site cu ajutorul unor instrumente SEO (spre ex.: Ahrefs, Moz, Semrush), atunci când îți dorești să realizezi o verificare sau să vezi raportul dintre site-ul tău și cel al concurenței.

 

CTR - Acronim de la "Click-through rate" (Rata de click); Indicator de performanță care indică rata de accesări de către utilizători ale unei pagini web aflată în rezultatele Google. Calculul se realizează prin împărțirea numărului de click-uri înregistrate pe o pagină la numărul total, apoi rezultatul este înmulțit cu 100.

 

SEO Total clicks links

 

Dicționar SEO de la E la L

 

E-A-T - Acronimul pentru „Expertiză, Autoritate, Încredere”. Este un factor care influențează scorul de calitate al paginilor web ale site-ului tău.

 

Experiența utilizatorului - "Customer Experience” (CX) sau "User Experience" (UX); Reprezintă experiența unui vizitator pe site-ul tău privind viteza de încărcare a paginilor web sau conținutul pe care i-l oferi acestuia.

 

Featured snippets - Informații clare, în general sub formă de text, care sunt oferite unui utilizator direct pe pagina cu rezultatele Google, fără necesitatea de a vizita un site.

 

FID (First Input Delay) - Indicator de performață al timpului în milisecunde, calculat din momentul în care un utilizator dă click pentru a vizualiza o pagină web, până în momentul în care pagina respectivă se deschide.

 

Google BERT - Acronim de la „Reprezentări bidirecționale de codificare de la transformatoare”; reprezintă un instrument folosit de inteligența artificială pentru a traduce textele în așa fel încât algoritmii Google să înțeleagă conținutul unei pagini web.

 

GSC - Acronim de la Google Search Console; reprezintă un instrument online cu ajutorul cărora sunt colectate căutări online ale utiliziatorilor și este analizată performanța unui site web în funcție de acestea.

 

Harta-site-ului XML (sitemap XML) - instument cu ajutorul căruia este influențată valoarea unui site. Aceasta reprezintă harta unui site, mai exact, structura acestuia, implicând secțiunile și link-urile. Sitemap-ul reprezintă un ajutor și pentru vizitatorii tăi în ceea ce privește navigarea, dar te ajută și pe tine în ceea ce privește poziția site-ului tău pe motoarele de căutare.

 

Indexare - Acțiune în urma căura motoarele de căutare captează și stochează informații legate de site-ul tău, precum structura, conținutul sau backlink-urile acestuia.

 

Google

 

Instrumente pentru Webmasteri - Instrument care îți oferă posibilitatea de a vedea cum este site-ul tău indexat de către un motor de căutare.

 

Keywords - "Fraze-cheie" - Cuvinte cheie relevante pentru site-ul tău, care au o importanță majoră când vine vorba de SEO. Un utilizator va introduce aceste cuvinte de interes pe motoarele de căutare, iar dacă site-ul tău este optimizat în mod corect, te vei bucura de vizibilitate în primele pagini.

 

LCP - Acronim de la "Largest Contentful Paint"; metrică prin care este stabilit timpul (în secunde) necesar unui browser pentru a încărca cel mai mare element prezent pe pe o pagină web. Acest element poate fi o imagine, un videoclip sau un text. Un LCP bun implică o încărcare mai mică de 2,5 secunde, unul care necesită îmbunătățire implică 4 secunde, iar un LCP slab este cel de peste 4 secunde.

 

 

Dicționar SEO de la M la W

 

Marketing afiliat -  proces in urma căruia un site afiliat (afiliatul este un retailer) comercializează produsele unei alte companii, câștigând un comision pentru fiecare produs vândut.

 

Meta Description - "Meta Descrierea"; Acel text care apare sub titlul unei pagini web afișate pe motoarele de căutare. Acesta trebuie să fie scurt și concis, raportat la conținutul pe care un utilizator îl va găsi accesând acea pagină. Pentru a da rezultate bune pe motoarele de căutare, o meta descriere trebuie să cuprindă cuvintele cheie care s-au folosit pentru optimizarea acelei pagini web.

SEO Meta Descriere

 

Query  - "Interogare"; reprezintă cuvintele introduse pe un motor de căutare. Practic, sunt întrebări legate de un anumit subiect la care utilizatorii caută răspunsuri. Spre exeplu, în anul 2020 oamenii au căutat diferite informații legate de Coronavirus.

 

Google Pay-Per-Click Ads - Anunțuri plătite prin care informații legate de un brand ajung la consumatorii targetați. Plata se realizează pe fiecare click în parte.

 

Rich Results - Termen general, care implică reprezentări vizuale ale rezultatelor din motoarele de căutare (Meta Descrierea); înglobează și Rich Snippets.

 

Rich Snippets - Elemente atrăgătoare care însoțesc meta descrierea pe rezultatele Google. Acestea pot fi imagini, rating-ul produselor sau alte informații relevante.

 

SEM - Acronim de la "Search Engine Marketing". Implică activități folosite pentru crearea de venituri în mediul online prin utilizarea motoarelor de căutare.

 

SEO (Search Engine Optimization) - Acronim pentru "Search Engine Optimization" (în traducere Optimizarea Motoarelor de Căutare); Set de tehnici prin care este urmărită optimizarea unor pagini ale unui website, cu scopul de a obține trafic organic (gratuit) pe motoarele de căutare.

tehnici SEO

 

SERP - Acronim de la "Search Engine Results Page"; Reprezintă pagina cu rezultate care îi apare unui utilizator după realizarea unei căutări prin introducerea de cuvinte cheie pe Google.

 

Spider/Web Crawler - Programe folosite de motoarele de căutare. Au scopul de a realiza o căutare automată și continuă, analizând conținutul paginilor web în detaliu.

 

Structured Data - Deoarece pentru algoritmii Google este important ca utilizatorii să primească informația rapid și eficient, există un set de reguli care trebuie respectate pentru ca site-ul tău să aibă vizibilitate. Astfel, Structured Data reprezintă toate procesele și instrumentele pe care trebuie să le folosești în așa fel încât Google să considere că paginile web ale site-ului tău conțin informații relevante pentru utilizatori.

 

Tag-uri - În traducere "Etichete"; reprezintă elemente care pot să fie sau nu vizibile, prin care oferi motoarelor de căutare informații despre ceea ce conține pagina ta web. Aceste Tag-uri sunt esențiale în procesul de optimizare SEO. Acestea pot fi de trei feluri: Title tag, Alt Tag, Meta robots tags.

 

White hat SEO - Procesul în care optimizarea SEO este realizată într-un mod în care conținutul să respecte Structured Data, dar să nu fie rigid, având în calcul experiența utilizatorului. Astfel, implică un conținut de calitate cu o structură ușor de parcurs.

 

Și website-ul tău se poate bucura de tot ceea ce poate oferi o optimizare SEO. Noi te putem ajuta să te clasezi printre primele poziții pe Google, tot ce trebuie să faci este să ne contactezi prin telefon la numărul 031 428 48 85 sau pe mail la adresa office@prologue.ro. Iar mai depare vom consolida împreună succesul brandului tău cu ajutorul tehnicilor SEO.

 

Citeşte şi:

Cum să-ţi salvezi afacerea în pandemie cu un magazin online

Magazinele online - 5 motive pentru care să îți creezi unul

Cum este un magazin online influențat de rețelele de socializare