Cum să ai un shop online de succes în 2023 - Ghid complet

Te gândeşti să realizezi un shop online sau să îl dezvolţi pe cel actual pentru a-ţi creşte vânzările? Noi îţi oferim un ghid complet despre cum să ai un shop online de succes în 2021. Competiţia e acerbă, iar pentru a te face văzut din mulţime este nevoie să apelezi la diferite tehnici care să aducă o evoluţie a magazinului tău online. Iar dacă ai nevoie de ajutor, poţi oricând să ne chemi pe noi în ajutor. Însă până atunci, iată câteva lucruri pe care trebuie să le ai în vedere pentru a avea un shop online care să îţi aducă satisfacţie.

 

Cuprins

1. Alege platforma de eCommerce potrivită

2. Un shop online trebuie să fie neapărat reponsive

3. Prima impresie despre un shop online trebuie să fie de impact

4. Importanţa imaginilor într-un shop online

5. Acordă o mare importanţă conţinutului

     5.1. Categorie diferită pentru produsele noi
     5.2. Revederea produselor accesate recent
     5.3. Importanţa unor meniuri drop-down
     5.4. Experiența coșului de cumpărături

6. Acordă o mare importanță conținutului

     6.1. Pagina "Despre noi"
     6.2. SEO
     6.3. Foloseşte chatbot-ul pentru a convinge potenţialii clienţi să ia decizii rapide

7. Fidelizează-ţi clienţii

8. Roagă-ţi clienţii să îţi ofere feedback

9. Nu subestima importanţa newsletter-ului

10. Asigură-ţi vizitatorii că au ajuns într-un shop online sigur

11. Un shop online trebuie promovat în social media

 

1. Alege platforma de eCommerce potrivită

Dacă în prezent nu ai un shop online, însă îţi doreşti să îţi deschizi unul, primul pas este să alegi platforma potrivită de eCommerce.

O platformă de eCommerce este pur și simplu un tip special de site web prin care vei putea să vinzi online produsele sau serviciile tale. Noi putem să te ajutăm, deoarece îţi oferim shop-uri online la cheie. Paşii sunt simpli: ne contactezi, ne dai toate detaliile despre afacerea ta, de la specificul ei, la identitatea brand-ului tău, iar noi pregătim totul pentru tine.

 

2. Un shop online trebuie să fie neapărat reponsive

Un shop online trebuie să arate şi să poată fi folosit optim atât dacă vizitatorii tăi îl accesează de pe desktop, cât şi dacă aceştia îl accesează de pe mobil. Acordă o mare importanţă mobilului, deoarece, în prezent, acesta este cel mai folosit.

Mai mult decât atât, se pare că şi Google acordă o importanţă majoră dispozitivelor mobile; o importanţă chiar mai mare decât cea acordată computerelor. Într-una dintre actualizările recente ale algoritmului lor, Google a decis să facă din „indexul mobil” principalul index pentru întregul motor de căutare. Acest lucru înseamnă că Google folosește acum conținutul accesat de pe mobilul unui site pentru stabilirea poziției acestuia în rezultate.

Cu alte cuvinte, dacă magazinul tău online nu are un design responsive, iar pe mobil nu are un aspect optim, atunci există șanse mari ca întregul conţinut să fie indexat slab, indiferent de calitatea conţinutului site-ului tău.

3. Prima impresie despre un shop online trebuie să fie de impact

Atunci când îţi deschizi un shop online lucrurile nu sunt chiar atât de simple şi nu se opresc la crearea site-ului şi încărcarea produselor şi a serviciilor. Pentru ca afacerea ta să aibă succes este nevoie să îţi impresionezi vizitatorii şi să realizezi o conexiune cu aceştia. Şi acest lucru trebuie făcut rapid, deoarece este nevoie de aproximativ 50 de milisecunde pentru ca utilizatorii să decidă dacă le place sau nu site-ul pe care au intrat. Prin urmare, prima impresie trebuie să fie una de impact.

Trebuie să fii cât mai creativ posibil. Poate fi vorba de ceva la fel de simplu ca header-ul sau numele shop-ului tău online. Tot în ceea ce priveşte prima impresie, trebuie să acorzi o importanţă majoră şi web design-ului. Acesta trebuie să fie adaptat atât vremurilor noastre, cât şi specificului magazinului tău. Mai mult decât atât, un web design interactiv îi va face pe vizitatorii tăi să vrea să petreacă mai mult timp pe site-ul tău, să îţi cunoască mai bine brandul şi, implicit, să cumpere de la tine, în detrimentul competiţiei.

O primă impresie poate dura ani, așa că îți dorești cu adevărat să fii cât se poate de memorabil și unic, fiind totuși în ton cu domeniul magazinului tău online.

4. Importanţa imaginilor într-un shop online

Ştiai că oamenii îşi amintesc în procent de 80% ceea ce văd şi în procent de doar 20% ceea ce citesc? De aceea, trebuie să acorzi o importanţă majoră imaginilor din shop-ul tău online pentru a-ți spori șansele de conversie.

Fotografiile mari ale produselor, împreună cu designul excelent, sunt printre cele mai importante componente ale shop-ului tău.

Sfaturi pentru a avea imagini perfecte pentru site-ul tău:

  • foloseşte un fundal complet alb pentru scoate produsele în evidenţă;
  • foloseşte imagini cu dimensiuni mari pentru a atrage atenţia vizitatorilor tăi;
  • activează o funcţie de zoom, pentru ca vizitatorii tăi să poată vedea produsele în detaliu;
  • încarcă pe site poze cu produsele pozate din mai multe direcţii, pentru a oferi o viziune de ansamblu;
  • este recomandat să apelezi la serviciile unui fotograf profesionist, pentru ca rezultatul final să fie unul perfect (aminteşte-ţi de importanţa primei impresii)

 

Iată câteva dorinţe ale cumpărătorilor online, aflate în urma realizării unor sondaje:

  • 66% dintre clienți îşi doresc să vadă imagini cu produsele din mai multe unghiuri;
  • pentru 75% dintre oameni, calitatea fotografiilor este cel mai important factor, care determină sau nu procesul de cumpărare;
  • 61% dintre oameni doresc să poată mări fotografia produsului.

 

5. Îmbunătățeşte mereu experienţa vizitatorilor într-un shop online

Pe lângă faptul că site-ul tău trebuie să aibă un aspect perfect, va trebui să te asiguri că funcţionalitatea acestuia este pe măsură, deoarece experienţa pe care le-o oferi vizitatorilor tăi le va spune acestora multe despre brandul tău.

O experiență pozitivă a clienților este crucială pentru succesul afacerii tale, deoarece un client fericit poate să devină un client fidel care să contribuie la creşterea veniturilor tale. Mai mult decât atât, un client fericit va aduce după sine şi alţi clienţi, deoarece va recomanda tuturor shop-ul tău online.

Există multe modalităţi prin care poţi îmbunătăţi experienţa vizitatorilor tăi pornind de la web design sau conţinut şi ajungând la modalităţi de plată. Însă acum ne vom concentra pe câteva elemente la care poate nu te-ai gândit până acum:

 

5.1. Categorie diferită pentru produsele noi

Indiferent de tipul de afacere pe care o ai, shop-ul tău online trebuie să fie updatat periodic. Clienții care se întorc pe site-ul tău vor dori să vadă ceea ce este nou. Nu vor dori să piardă timp analizând tot ceea ce au văzut până acum pentru a descoperi noile produse. De aceea, este indicat să introduci o categorie nouă în meniul principal, unde să încarci periodic produsele noi, care se vor bucura de vizibilitate, în timp ce clienţii tăi vor aprecia cu siguranţă acest efort al tău.

 

5.2. Revederea produselor accesate recent

Atunci când realizezi sau updatezi magazinul tău online, un exerciţiu bun este sî te pui în pielea potenţialilor tăi clienţi. Cu siguranţă ai relizat şi tu cumpărături online în trecut şi ştii cât de frustrant este să îţi doreşti să revezi un produs accesat în trecut, pe care te-ai hotărât între-timp să îl cumperi, însă pare imposibil să îl regăseşti pe acel site. Oferă-le cumpărătorilor tăi ajutor în acest sens şi adaugă funcţia de "Produse accesate recent".

 

5.3. Importanţa unor meniuri drop-down

Crează pentru vizitatorii tăi o modalitate ușoară de a urmări tot ceea ce aveți de oferit. Realizează meniuri drop-down care oferă o listă de opțiuni. Acesta funcţionează astfel: este afişat întotdeauna titlul meniului sau elementul selectat în prezent din listă. Când vizitatorul dă click pe elementul vizibil, alte elemente din listă se afișează „drop-down”, iar utilizatorul poate alege dintre acele opțiuni.

 

5.4. Experiența coșului de cumpărături

Ştiai că oamenii adaugă în coş o mulţume de produse pe care ar dori să le cumpere, însă 71% dintre aceste coșuri sunt abandonate, fără a fi încheiat procesul de tranzacţie? Motivele unui astfel de comportament pot fi multe, pronind de la taxe mari de expediere, încărcarea mult prea lentă a site-ului, inexistenţa unor opțiuni de plată suficiente sau doar pentru că pur și simplu navigau și nu aveau intenția de a cumpăra ceva.

Însă noi avem câteva sfaturi pentru a îmbunătăţi experienţa vizitatorilor tăi şi a-i face să încheie procesul de tranzacţie. O idee foarte bună este să permiți clienților să cumpere ca oaspeți, fără a fi nevoie să îşi creeze conturi de utilizator (ţine minte, aşa cum tu te grăbeşti, la fel se grăbesc şi cumpărătorii tăi). De asemenea, este indicat să le oferi vizitatorilor posibilitatea de a putea plăti prin cât mai multe modalităţi, cum ar fi plata prin card sau plata ramburs. Tot pentru a-ţi creşte vânzările, asigură-te periodic că site-ul tău are un timp optim de încărcare, în aşa fel încât utilizatorii să nu îşi piardă răbdarea şi să îşi abandoneze coşurile.

 

 

6. Acordă o mare importanţă conţinutului

 

6.1. Pagina "Despre noi"

Pagina "Despre noi" face ca site-ul tău să fie atractiv. O pagină Despre noi onestă, actualizată și bine concepută poate provoca curiozitate și, cine știe, poate genera niște vânzări neașteptate de la oameni care tocmai navigau. Pagina ta "Despre noi" va fi primul loc pe care îl vizitează zeci de mii de oameni online atunci când vor să afle mai multe despre brandul tău.

 

6.2. SEO

Odată cu proiectarea unui site web atractiv pentru brandul tău nu înseamnă că munca ta s-a sfârşit. De asemenea, va trebui să acorzi importanţă modului în care te poţi afirma pe piaţă, utilizând SEO. Iată câteva modalităţi prin care poţi face asta:

  • Optimizează paginile produselor;
  • Foloseşte adrese URL simple;
  • Evită conținutul duplicat;
  • Păstrează paginile cu articole epuizate;
  • Foloseşte link-uri interne, către alte pagini ale site-ului tău;
  • Foloseşte link-uri externe, către alte site-uri
  • Crează un blong, unde să încarci periodic articole.

 

6.3. Foloseşte chatbot-ul pentru a convinge potenţialii clienţi să ia decizii rapide

Chatbot-ul este un software care te ajută să fii aproape de clienţii tăi în orice moment. În plus, este şi o soluţie economică, deoarece costurile de customer service vor fi reduse cu 30%.

Potenţialii tăi clienţi pot avea diferite întrebări legate de produsele sau serviciile tale. Iar pentru a-i convinge să te aleagă pe tine din marea de competitori, este foarte important ca la aceste întrebări să acorzi un răspuns rapid. Astfel, un chatbot poate fi programat să recunoască şi să răspundă la diferite informaţii 24/24, 7/7.

 

7. Fidelizează-ţi clienţii

Odată ce ai descoperit că numărul de clienţi a crescut, trebuie să te gândeşti şi la modalităţi de fidelizare a acestora. Iată câteva posibilităţi:

Datele arată că aproximativ 75% dintre cumpărătorii online utilizează cupoane. Prin urmare, cu diferite ocazii, cum ar fi de Crăciun, le poţi oferi clienţilor tăi diferite vouchere pentru a le arăta că sunt importanţi pentru tine şi afacerea ta.

Poţi crea vouchere şi în situaţii precum:

  • Prima comandă plasată pe site-ul tău;
  • Reducere la cantitatea de produse;
  • Reducere de membru;
  • Transport gratuit;
  • Returnare de produse.

8. Roagă-ţi clienţii să îţi ofere feedback

Să nu le oferi cumpărătorilor tău posibilitatea de a da feedback poate fi un obstacol uriaș în calea succesului afacerii tale. 77% dintre cumpărătorii online citesc o recenzie a produsului pe care intenționează să îl cumpere și 90% iau o decizie pe baza a ceea ce au citit. Prin urmare, este indicat nu doar să le oferi clienţilor tăi posibilitatea de a oferi feedback, dar îi şi poţi ruga să realizeze acest lucru.

 

9. Nu subestima importanţa newsletter-ului

Unele statistici spun că oamenii tind să se enerveze atunci când căsuța de e-mail este plină cu tone de e-mailuri. Cu toate acestea, în același timp, tot ajung să citească acel e-mail și să cumpere ceva. Prin urmare, nu subestima importanţa newsletter-ului.

 

10. Asigură-ţi vizitatorii că au ajuns într-un shop online sigur

Datele online sunt foarte sensibile, deci tot mai mulți clienți sunt extrem de atenți înainte de a plasa o comandă. De aceea, trebuie să îi asiguri pe clienţii tăi că magazinul tău online este sigur și de încredere.

Iată câteva tehnici care vor reduce riscul de fraudă online:

  • Alege o platformă sigură;
  • Utilizează autentificare SSL puternică;
  • Urmăreşte toate comenzile;
  •  Foloseşe parole puternice.

 

11. Un shop online trebuie promovat în social media

Rețelele sociale au o imensă putere în zilele noastre. Orice magazin online ar trebui să fie prezent în social media, dacă posesorii acestora doresc să își maximizeze potențialul de a vinde online. Cu ajutorul acestor reţele poţi comunica periodic detalii despre produsele sau serviciile tale, poţi comunica oferte sau noutăţi sau poţi, pur şi simplu, să ai o comunicare uşoară cu vizitatorii site-ului tău.

 

Dacă îţi doreşti să realizezi un shop online şi nu ştii de unde să începi, noi suntem aici pentru tine. Îţi oferim servicii variate, pornind de la web design şi ajungând la social media marketing, totul personalizat şi potrivit afacerii tale. Ne poţi contacta la email office@prologue.ro sau la telefon 031 428 48 85.

 

Citeşte şi:

5 Tipsuri pentru dublarea comenzilor unui magazin online

Realizare site – 10 avantaje pe care le aduce brandului tău

Ce trenduri de web design se anunţă pentru 2021