Web design-ul, elementul psihologic care genereaza cresterea vanzarilor
Pentru ca efectele psihologice ale web design-ului in etapa de realizare site pentru a avea efectele scontate, mai trebuie sa aveti in vedere cateva elemente menite sa faciliteze interactiunea vizitatorului/utilizatorului cu pagina web si astfel sa ii fie influentata decizia de achizionare de servicii/produse prezentate prin intermediul site-ului. Alaturi de principiile prezentate in articolele anterioare: „Psihologia si web design-ul sau psihologia web design-ului”, respectiv „Stimuli psihologici prin web design”, atunci cand ganditi site-ul, mai trebuie sa mai aveti in vedere urmatoarele aspecte:
Citirea rapida a textelor
Lipsa de timp, aviditatea pentru cat mai multe informatii, obtinute in mod instant, determina oamenii sa citeasca textele paginilor web in modelul „Z”, adica, incepand cu partea stanga-sus si terminand cu partea dreapta-jos, mai exact coltul din dreapta-jos a ecranului lor. De aceea, este foarte important ca informatia relevanta sa fie plasata in acest „spatiu de lectura”, fapt ce va determina un efort sporit din partea designer-ului, dar care va genera efectul dorit - cresterea vanzarilor.
Captarea atentiei pe fiecare pagina in procesul de realizare site
Fiecare pagina a site-ului trebuie sa aiba elemente care sa capteze atentia, astfel incat fiecare dintre pagini sa aiba stabilit un scop: prezentarea unui produs, prezentarea companiei, noutati in domeniul de activitate. Design-ul fiecarei pagini trebuie sa aiba un element central, pe care sa puna accent. Acesta trebuie sa fie evident, observabil de la prima privire, astfel incat sa le ofere vizitatorilor o imagine imediata a scopului pentru care au accesat pagina. Acest lucru poate fi realizat prin indicii de navigare sau prin header, in completarea continutului paginii.
Crearea paginilor aerisite
Un vizitator care este aruncat intr-o pagina web plina de informatii, aglomerata cu elemente vizuale si de text, va fi incercat de o usoara senzatie de claustrofobie, se va simti coplesit, iar dorinta de cumparare va fi inhibata. Impresia pe care vizitatoriul si-o va forma in legatura cu website-ul accesat va fi cea de haos, de elemente aruncate aleator, fara prea multa logica, ceea ce il va determina sa „traga o gura de aer” si sa paraseasca site-ul, cautand unul organizat si aerisit.
Acum ca te-ai familiarizat cu elementele psihologice ale web design-ului, este important sa fi atent la modalitatea in care le integrezi in design-ul paginii web pe care o realizezi. In acest sens, ai de urmat niste pasi, pe care o data realizati, vei vedea ca aspectul care te speria destul de mult, este destul de facil de realizat: target-eaza-ti site-ul si realizeaza-l in conformitate cu profilul vizitatorilor tai; realizeaza un sitemap, asa te vei asigura ca vei pastra cate un accent/scop pentru fiecare pagina; stabileste elementele de identitate vizuala (logo, paleta cromatica, font) pe care le vei folosi in website si integreaza-le inteligent in fiecare pagina.
Psihologia web design-ului este unul dintre aspectele caruia orice web designer ar trebui sa ii ofere importanta cuvenita. Acestea nu ocupa mult timp si nici nu sunt dificil de implementat, astfel ca nu exista scuze pentru a nu incerca sa aplici cel putin o parte dintre aceste principii, astfel incat sa cresti gradul de satisfacere al clientilor tai si sa sporesti eficienta graficii realizate de tine, element cheie in garantarea succesului proiectului.