Adwords vs. Facebook - Promovare online

Pana nu demult, Google era unicul detinator a unui serviciu de web advertising serios, cu Adwords drept candidat. Astazi, Facebook, cea mai mare retea de socializare din lume, ajunge sa atraga atentia asupra investitorilor online cu o abordare diferita – reclama bazata pe profilurile oamenilor: varsta, sex, locuinta, loc de munca etc.

 

Care este diferenta dintre Facebook si Adwords?

Principala diferenta dintre aceste doua servicii mari o reprezinta modalitatea de targetare – trimiterea mesajului potrivit individului potrivit, caci aici se duce intreaga lupta in cadrul advertisingului online. Daca Google Adwords te ajuta sa te faci cunoscut printr-un mesaj unui public folosind cuvinte cheie care sa caracterizeze nisa si consumatorul, pe Facebook trebuie sa cunosti profilul consumatorului pe care il targetezi: varsta, locul de munca, sexul, ocupatia, interesele etc.

 

Cum difera costurile?

La ambele servicii se poate opta pentru CPC si CPM – cost pe click sau cost pe mia de afisari. In ambele cazuri, probabil din cauza numarului mic de advertiseri si a concurentei, Facebook reuseste sa obtina un pret mai redus. Indiferent ca doriti vizitatori pe site sau imprimarea un anumit logo pe retina consumatorilor, Facebook ofera un pret mai scazut decat Google – uneori, chiar de 3 ori mai mic!

 

Alti factori care trebuie luati in calcul:

  • Pe Facebook, publicul vede reclama pentru ca este afisata si poate da click pe ea daca reprezinta interes. Pe Google, publicul cauta efectiv informatia respectiva pe baza cuvintelor cheie, ceea ce poate oferi un plus de relevanta fata de concurentul sau Facebook.
  • Google poate plasa de 2-3 sau chiar 4 ori mai multe reclame pe o singura pagina, comparativ cu Facebook.
  • Conform unor studii serioase din America, Facebook ofera un bounce rate mai scazut decat Google Adwords – ceea ce reprezinta un plus pentru cei de la Facebook.
  • Facebook Ads face posibila filtrarea dupa sexe. In multe nise, aceasta posibilitate poate reduce la jumatate costurile de publicitate!

 

Concluzia

Facebook detine o adevarata masinarie de advertising, insa pe cat de puternica si eficienta, pe atat de greu este de folosit – pentru ca cere un studiu amanuntit al profilurilor consumatorilor, in timp ce Adwords plaseaza reclama pe cuvintele cheie pe care consumatorii le pot tasta pentru a obtine informatia, ceea ce este mai deductibil.