Noi tendinte in web design pentru 2012
Lumea se afla in permanenta miscare, iar industria web design - cu atat mai mult, nu vrea nici macar o secunda sa stea pe loc. Tehnicile de creare a siteurilor sunt tot mai avansate, tehnologiile devin tot mai avansate, iar posibilitatile pe care le are un web designer ajung sa capete aceeasi conotatie cu cea a universului – infinitul! Tendintele sunt elemente cheie care joaca un rol crucial in viata unui designer web, il ajuta sa evolueze, sa devina mai bun, sa ofere rezultate mai bune! Astfel, pentru anul ce va urma, va punem la dispozitie cateva tendinte care mai mult ca sigur vor fi exploatate de marile companii de web design.
Oversized Logos/ Headers
O impresie buna, o experienta unica de neuitat pot fi oferite cu adevarat de un logo & header urias, care sa cuprinda intreaga pagina disponibila pentru navigare, in limita oferita de rezolutia utilizatorului. Restul informatiilor vor putea fi accesate cu ajutorul scroll, astfel evitand tentatia de a da la intuitie click pe vreun link! Nu numai ca aceasta tendinta web ajuta siteul si brandul dvs sa se imprime pe retina consumatorului, insa si accesul la informatii va fi unul mai ordonat si controlat.
Sketch/Hand-drawn Design
Ce poate fi mai unic in lumea virtuala decat ceva care pare facut de mana omului? Aceasta tendinta nu este chiar noua, insa va ramane pe lista si anul viitor pentru ca nu prea s-a exploatat – motivul este simplu, foarte multi designeri web nu stiu sa deseneze! Aceasta tendinta in web reuseste, dupa parerea noastra, sa stabileasca o legatura, chiar personala, cu vizitatorul, daca este creata cum trebuie – pentru ca de multe ori elementele virtuale seamana intre ele, iar un strop de “lucru manual” poate face miracole! Mai trebuie spus ca foarte multe companii mari deja se orienteaza sa adopte acest stil, motiv pentru care, consideram ca o atentie sporita asupra elementelor de tip sketch este mai mult decat necesara.
Slab Typefaces
Daca v-ati uitat la filmele americane, probabil va amintiti de acele afise de tip “wanted!”. Ca si afisele respective, Slab Typefaces se afiseaza prin cuvinte ingrosate, foarte impunatoare, menite sa atraga atentia acolo unde este necesar. Multi designeri web s-au ferit sa foloseasca aceasta tehnica pentru ca elementele din interiorul siteului ajungeau sa aiba aceleasi dimensiuni cu elementele din header, lucru total deranjant si lipsit de simt estetic. Totusi, Slab Typefaces se dovedeste a fi ideal atunci cand folosim header si logo urias! Aceasta este cu adevarat o noutate in webul din intreaga lume si credem ca va fi adoptata de multe companii in anul 2012.
Typography
Unul din cele mai grele trenduri cu care se lupta designerii web, de ceva vreme, este mixul fonturilor. Pentru ca nu multi au avut curaj sa se confrunte cu asa ceva, Typography va ramane si in 2012 o adevarata provocare! Noi credem ca un site web poate folosi mai multe fonturi in spatii diferite pentru ca doar asa se poate face unic si mai mult, poate oferi controlat, calculat, intr-o anumita ordine, informatiile de care utilizatorul are nevoie.
In plus de asta, pare interesant sa vezi un site web care ofera atentie speciala fiecarei sectiuni, impunand chiar si respect pentru vizitator! Credem ca acesta tendinta se va mentine foarte mult timp, pentru ca se afla la stadiul de “nou nascut” iar in ritmul in care designerii doresc sa faca experimente pe aceasta parte este unul foarte lent, intarziind astfel cu mult stadiul de maturitate de care are nevoie pentru a iesi din sfera “trend”.
One Page Layouts
Pentru pagini personale, acesta este tendinta principala care isi va face simtita prezenta suta la suta de anul viitor! Se caracterizeaza prin simplitate si ergonomie – datorita faptului ca are o singura pagina, desigur. Acest site nu are mai mult de o pagina, insa reuseste sa ofere informatiile pe care ar trebui sa le ofere prin navigarea extrem de simpla si scoaterea la suprafata doar a elementelor importante. One Page Layouts se adreseaza paginilor personale, sub nici o forma companiilor!
Huge Images
Se spune ca o poza face cat o mie de cuvinte! Pe acest principiu se bazeaza un nou trend care va sta la guvernare in urmatorul an. Ca si primul trend, intitulat Oversized Logos/ Headers, acesta are cam acelasi rol: de a crea un impact vizual de neuitat! Comparativ cu Oversized Logos/ Headers, aici nu se promoveaza compania, ci anumite sectiuni din site sau pagini catre produse si servicii.
Modal Boxes
Aceasta tendinta in web design si-a facut simtita prezenta insa nu suficient, de asta va ramane in continuare etichetata drept trend si pentru urmatorul an. Modal Boxes reprezinta solutia pentru multiplele incarcari ale paginilor, datorate operatiunilor intreprinse de internaut, si se aseamana cu o casuta de tip pop-up. Spre exemplu, un site dotat cu Modal Boxes nu va mai directiona utilizatorul spre o alta pagina atunci cand da click pe “login”, ci ii va deschide, in interiorul aceluiasi site, o alta fereastra, mai micuta, pe care o poate folosi pentru a-si introduce datele de logare. Aceasta fereastra poate fi lucioasa si atragatoare pentru utilizator, si sa nu uitam: reduce din incarcarile de pagina!
Oversized Footer
Daca pana acum cativa ani zona “footer” reprezenta o semnatura a designerului care a creat pagina si numele companiei care detine drepturile de utilizare, acum aceasta zona este una exploatata intens, prin adaugarea de informatii de tip “random”, diferite chestionare, informatii din social media si altele.
Oversized Footer este intalnit astazi la foarte multe websiteuri, insa reprezinta un trend si pentru 2012, datorita adeptilor care sunt tot mai numerosi si care aleg aceasta varianta. Acestea ar fi doar cateva din noile tendinte web care nu numai ca vor da batai de cap web designerilor, insa vor avea grija sa simplifice lucrurile pentru vizitatori. Ideea de baza este furnizarea de informatie intr-un timp cat mai scurt, si de ce nu, un zambet pe buze la prima intalnire vizitator – website.