Longtail seo – semnificatie si importanta
Longtail seo presupune procesul prin care un manager online poate castiga clienti noi prin intermediul motoarelor de cautare, facandu-se vizibil in motoarele de cautare pentru o expresie de doua sau mai multe cuvinte care sa caracterizeze nisa si consumatorul. Mai precis, longtail seo presupune promovarea unui site pentru expresii de cuvinte cheie.
Exemplu
Avem la vanzare masini de teren Mercedes. Daca ne-am concentra asupra cuvantului cheie “masini” sau “mercedes”, in vederea promovarii sitului, am avea concurenti extrem de puternici si s-ar instala o epuizare financiara si chiar psihica. Insa, daca ne-am promova afacerea doar pentru “vanzare masini de teren Mercedes” ne-am confrunta cu un longtail format din 4 cuvinte cheie – cu fiecare cuvant adaugat la un long tail concurenta scade, astfel ca va fi posibil sa va promovati exact ce aveti nevoie, fara prea multe cheltuieli. Noi am oferit doar un exemplu, probabil exista concurenta mare si pentru longtailul oferit drept exemplu, insa mai mult ca sigur o promovare pe cuvantul cheie de baza ar fi imposibila!
De ce longtail seo este cea mai buna solutie de promovare a unui site?
Pentru ca, in primul rand, motoarele de cautare intermediaza lunar milioane de vizitatori catre cei aflati pe primele pagini, iar in al doilea rand, o promovare generala pe un singur cuvant cheie, in multe din nise, ar fi aproape imposibila! Care ar fi sansele sa reusiti sa va afisati pe prima pagina a motoarelor de cautare cu expresii precum “masini”, “mercedes”, “vanzari” etc? Cuvintele populare, cautate des, vor cere resurse financiare extrem de mari, iar noi credem ca nu are nici un rost! Pentru ca, oricum, cei mai relevanti potentiali clienti vor cauta exact ceea ce doresc: in exemplul nostru, “vanzare masini de teren Mercedes” si nu “masini” sau “Mercedes”.
Concluzie: longtail seo este mai ieftin si mai eficient!
Cum se depisteaza cuvintele cheie (keywords) de tip longtail?
Aici ar exista intr-adevar o mica problema: instrumentele cu adevarat bune, care afiseaza expresiile de cautare ale utilizatorilor de internet, sunt scumpe si cer de regula abonamente lunare. Sa nu mai mentionam ca pentru Romania este si mai greu de gasit un serviciu premium de acest gen. Totusi, intr-o maniera oarecum limitata, va puteti folosi de instrumentul dedicat cuvintelor cheie de la Adwords. Introduceti cuvantul de baza, in cazul nostru “masini”, iar acesta va returna expresii de cautari pana la 4-5 cuvinte cheie.