Misterul algoritmilor Google Panda

Dorim sa spunem cate ceva despre algoritmii Google pentru ca acestia influenteaza performantele dvs in mediul online, si pe atat de important credem ca este Panda – pachetul de schimbari aduse acestor algoritmi. Printre cititorii nostri se afla atat intreprinzatori online, cat si mici webmasteri care castiga bani din afiliere sau Adsense, motiv pentru care dorim sa privim direct prin prisma acestora oferind cateva informatii despre Google Panda si algoritmii Google, in general.

 

Ce este Google Panda?

Nimic mai mult decat un nume de cod! Evident, pentru toate schimbarile pe care le-a facut Google in ultimele luni in privinta algoritmilor motorului de cautare. Aceste modificari cuprind atat abilitatile de indexare, cat si clasarea mai corecta, mai eficienta, a websiteurilor, in rezultatele sale. Google Panda a fost implementat inca de la inceputul anului, in aprilie, si continua sa creasca in complexitatea sa cu aproape fiecare luna, astazi ajungand la varianta 2.5.2.

Google Panda este ca un “creier” artificial care calculeaza starea websiteurilor din toata lumea, atribuie note acestora pe baza unor principii bine definite, si chiar are capacitatea de learning (auto-invatare) pe baza comportamentelor oamenilor din mediul online. Daca pe unii dezvoltatori online Google Panda i-a dezavantajat, provocand daune financiare extrem de mari, altii au fost bucurosi sa imbratiseze initiativa.

 

Ce schimbari aduce Google Panda?

Dupa spusele celor de la Google, principala menire a noului update este imbunatatirea calitatii informatiilor transmise catre utilizatorul obisnuit – urcand sau coborand websiteurile dupa caz. Principala schimbare adusa de Google Panda o reprezinta accentul pe continut original, de calitate, important nisei.

Pentru ca Google crede, si este adevarat, ca un website care copie sau ofera informatii de slaba calitate nu are dreptul de a concura cu cei spontani, activi si profesionisti in servirea acestora. Ba mai mult, Google mai crede ca informatiile duplicate trebuie sanctionate, pentru ca utilizatorul de internet poate pierde timp pretios. Google Panda mai spune ca PR-ul (Page Rank) nu trebuie sa fie la fel de important cum a fost odata! Pe scurt, PR-ul reprezinta o nota acordata de Google vizavi de performantele unui website si poate influenta foarte mult performantele in motorul sau de cautare.

Tocmai pentru ca s-a pus mult prea mult accent pe acest fenomen, foarte multi webmasteri si intreprinzatori online gasisera diferite tertipuri prin care sa “cumpere” PR sau chiar sa faca bani din vanzarea de linkuri cu transfer de PR. Pentru ca nu este o actiune de promovare prea naturala, Google a decis ca prin intermediul Google Panda sa mai reduca din importanta PR-ului.

Google Panda doreste si implicare din partea internautilor! Ne referim strict la comentarii si discutii, fie in cadrul unui articol de blog, fie la sectiunea de feedback in interiorul paginilor cu produse si servicii online. Cei de la Google considera ca un website a carui audienta se implica este unul transparent si mai bine privit.

 

Cine au fost defavorizati de Google Panda?

Principalele websiteuri afectate sunt cele de tip ferme, care importa informatii din alte surse si le ofera “pe tava” utilizatorului fara sa aduca contributii. Exista foarte multe websiteuri de stiri si noutati din diferite nise care, fara nici o contributie, primesc trafic (audienta) din partea celui mai mare motor de cautare – aceste siteuri, in viziunea lui Google, nu actioneaza deloc “fairplay”, deci trebuie sanctionate, dupa caz! Sunt defavorizati si cei care nu vin cu noutati!

Degeaba se toarna 20 de pagini cu continut unic si de calitate daca audienta nu are parte de informatii proaspete, cat mai frecvent adaugate – update-ul zilnic al website-ului fiind foarte important atat pentru audienta, cat si pentru rezultatele in motoarele de cautare. Poate ca este greu pentru dvs, ca manager online, sa actualizati frecvent site-ul, de aceea va putem recomanda un copywriter care sa se ocupe de tot!

 

Cum puteti profita de Google Panda?

Asa cum am spus mai sus, sunt si companii care profita de acest update si, in consecinta, isi sporesc incasarile! Iara cateva sfaturi, pe scurt, care va ajuta sa combateti eventualele pierderi, si mai mult de atat, sa va sporiti veniturile:

  • Scapati de continutul duplicat.
  • Micsorati cat mai mult coeficientul de Bounce Rate.
  • Mariti timpul pe care il acorda o persoana pe siteul dvs.
  • Mariti raportul pagini incarcate cu numarul de vizitatori.
  • Eliminati paginile lipsite de continut.
  • Sporiti implicarea persoanelor care acceseaza site-ul dvs.
  • Nu neglijati social media. - Adaugati frecvent continut nou, de calitate.
  • Folositi ca principala modalitate de promovare advertorialul.
  • Nu plasati prea multe reclame.
  • Plasati linkuri interne in interiorul continutului.