De ce este important un logo?
Indiferent ca vorbim de o afacere online (pe internet) sau offline, aceasta are nevoie de o identitate. Nu este suficient sa cumperi marfa, sa "o pui in raft", sa bagi bani in reclama, si sa astepti clientii. Desigur, poate va functiona, insa nu este suficient! O afacere, ca si o persoana in societate, va fi evaluata si privita de alti oameni folosindu-se criterii de evaluare si elemente de perceptie, iar in functie de ce cred acestia, afacerea va deveni un succes sau o pierdere de timp si bani – Pentru aceasta identitatea este cheia, iar in cadrul acesteia, logo-ul are un impact puternic! Care este rolul unui logo? - Logo-ul promoveaza afacerea, intra in subconstientul consumatorului, iar ulterior, cu strategiile potrivite de marketing, poti ajunge sa tii in mana practic o "telecomanda" care sa-i comande consumatorului sa cumpere. - Logo-ul atrage potentiali consumatori (clienti). - Logo-ul ofera o identitate unica afacerii pe care o coordonati. Cum trebuie sa arate un logo? Foarte multi intreprinzatori fac o greseala capitala: Se complica! Un logo nu trebuie sa fie complicat si greu de inteles, un logo trebuie sa fie simplu, sa se asocieze cu business-ul, iar la o scara mai mare (corporativa), specialisti in psihologie, marketing, design, au grija ca prin culorile si formele alese sa starneasca o actiune in psihologia clientului. De regula se atinge subconstientul. Ce trebuie evitat la un logo? Asa cum v-am spus mai sus, logo-ul trebuie sa fie simplu. Un alt lucru esential este evitarea folosirii unui concept patentat, sau cu drepturi de autor. Atunci cand realizati un logo, puteti copia din greseala o corporatie, firma, etc – motiv pentru care va recomandam sa cautati instrumente online care pot verifica originalitatea logo-ului.