Cum arata Google Plus dupa 1 an

Daca in urma cu un an scriam despre noutatile oferite de Google Plus, reteaua de socializare marca Google, astazi a venit vremea sa privim spre cifre si statistici – pentru ca doar acestea reflecta cu adevarat performantele si reusitele Google Plus.

 

Google Plus a reusit, dar nu prea…

Spunem asta pentru ca reusita sau nereusita celor de la Google poate fi privita cu mai multi ochi. Daca privim spre faptul ca, in doar un an, Google Plus a ajuns pe locul 3 in topul celor mai accesate retele de socializare – atunci spunem ca a reusit. Daca privim spre faptul ca Google Plus nu a devenit exact ce a promis, ba mai mult, ce si-a propus - atunci nu a reusit. Google Plus a reusit pentru ca se afla pe locul 3 in topul celor mai accesate retele de socializare, avand un total de 150 de milioane de utilizatori, jumatate dintre acestia fiind «clienti» fideli, care acceseaza zilnic reteaua de socializare.

Google Plus a reusit pentru ca a ridicat cota motorului de cautare, dar si a celorlalte servicii: Gmail, Youtube, Blogger etc – produse care au devenit mai «sociabile», starnind astfel mai mult interes internautilor. Google Plus nu a reusit pentru ca, la inceput, a promis sa devina o retea de socializare diferita – obiectiv care nu a fost realizat. Google Plus nu a reusit pentru ca functia Circles, principala arma cu care promitea sa acapareze piata, a fost combatuta de Facebook sub forma listelor de prieteni.

Google Plus nu a reusit pentru ca nu are «call to action» - astfel, utilizatorii acestei retele de socializare se implica mai putin.

 

Concluzia nereusitei Google Plus

Motivele pentru care Google Plus nu a reusit ca produs individual sunt, probabil, intr-un numar mult mai mare, insa cel mai important de retinut este ca utilizatorul de internet, atunci cand are nevoie sa vada «ce mai spun prietenii» intra pe Facebook, iar atunci cand doreste sa citeasca noutati din presa sau zona online, intra pe Twitter – nevoi pe care Google Plus nu le poate satisface decat intr-o forma cu totul inovativa, care, la ora actuala, inca nu a fost implementata.