Cele trei tipare de utilizatori online
Atunci cand promovam un produs, serviciu, sau chiar simple informatii, prin intermediul internetului, este bine sa cunoastem publicul tinta, fie pentru a-i servi adecvat informatia, fie pentru a-l atrage de partea noastra.
Care sunt cele 3 tipare de utilizatori online conform studiului eResearch?
- Generatia X (35-44 ani)
- Generatia 1 (19-24 ani)
- Generatia 2 14-18 ani)
Generatia X
Generatia X ii reprezinta pe adultii cu varste cuprinse intre 35 si 44 de ani. Putem spune despre acest tipar de utilizator online ca este cel mai detasat de internet – adica nu vede internetul ca pe o necesitate absoluta si ar putea trai la fel de bine doar in offline. Acestia folosesc internetul pentru a prelua doar informatiile de interes spontan, si nu se agita prea mult in ceea ce privesc cumparaturile online – ba chiar sunt foarte sceptici in privinta securitatii cumparaturilor online.
Generatia 1
Generatia 1 cuprinde tinerii cu varste intre 19 si 24 de ani, nascuti mai tarziu de 1980 insa nu mai devreme de 1990. Sunt foarte preocupati de internet, sunt obisnuiti cu social media, asculta radiouri online si aproape ca au uitat de print pentru ca presa si informatiile le acceseaza online. Totusi, acestia au si o viata offline – ies cu prietenii, viziteaza cluburile si sunt preocupati de familie.
Generatia 2
Generatia 2 hasureaza absolut toti copiii cu varste intre 14 si 18 ani – spre deosebire de generatia 1 care foloseste internetul in scop social si de informare, acestia nu prea au o viata offline, nu ies cu prietenii, prefera sa stea la calculator mereu si sa socializeze doar online. Despre generatia 2-a de utilizatori online putem spune ca au o viata foarte plictisitoare pentru ca nu intreprind si alte activitati in afara celor online – rutina zilnica isi face simtita prezenta! Generatia tanara are o imagine de sine foarte buna – acestia cred ca sunt privilegiati pentru ca s-au nascut in era informatica. Cea mai des intalnita preconceptie a lor este cea ca parintii au principii comuniste.