Cele mai scumpe cuvinte cheie Google Adwords
Google Adwords este serviciul online de publicitate care poate promova un website folosind ca principal coeficient de relevanta cuvintele-cheie (keywords). Oricine, de oriunde, poate folosi acest program pentru a promova aproape orice (interzise fiind industria adult, warez etc) pe baza cuvintelor-cheie care caracterizeaza afacerea, iar preturile pentru fiecare click (vizitator condus spre websitul dvs) sunt stabilite in functie de concurenta si licitatii.
Acolo unde exista o cerere mare de reclama pentru un anumit cuvant-cheie, preturile cresc, iar acolo unde nu prea liciteaza nimeni, preturile pot fi minime, chiar la 10-20 centi / click. Trebuie mentionat ca gigantul american castiga, din Google Adwords, miliarde de dolari pe an – acestea fiind veniturile majore ale companiei.
Top cele mai scumpe cuvinte-cheie pe care le platesc strainii
Pozitia 1, cel mai scump cuvant-cheie pe care Google il exploateaza zilnic la maxim, este “Insurance” – pe romaneste, asigurari. Se stie ca in America, fara asigurare, viata este aproape imposibila, iar companiile de asigurari, pentru a-si putea promova afacerea pe internet, platesc peste 54 USD – atentie, pentru un singur click (vizitator)! Cuvantul-cheie “Insurance” nu reprezinta o exceptie pentru castigurile exorbitante pe care le face Google.
Drept dovada, pozitia a doua este “loans”, cu un pret de peste 44 USD pentru un singur vizitator. Pe romaneste, “loans” coreleaza cu “imprumuturi” si “credite”, iar bancile nu au nici o retinere in a se confrunta la licitatii, pe piata de cuvinte-cheie Google Adwords – indiferent de pretul pe care urmeaza sa-l plateasca!
Mai jos, in topul celor mai scumpe cuvinte-cheie Adwords, pana in pozitia 20, sumele de bani care probabil, pentru piata de advertising din Romania intrec orice limite, coboara foarte usor de la 43 USD si ajung pana la 27.80 USD / click pentru ultima pozitie.
Cat plateste o companie de asigurari, intr-o luna, pentru audienta pe care o are?
Mai sus am stabilit ca un click pentru cuvantul-cheie “Insurance” costa 54 USD (sau aproximativ, pentru ca nu toate clickurile valoreaza la fel). Cat ar costa o campanie de promovare pentru o luna? Pentru a calcula, am intrat in Google Adwords si am cautat informatii despre cate cautari se fac, pentru acest cuvant-cheie, pentru o luna intreaga – rezultatul fiind 24.900.000 cautari / luna / pentru cuvantul-cheie “Insurance”!
Desigur, nu toate expresiile de cuvinte care contin cuvantul “Insurance” costa 54 USD, insa cel putin cateva milioane de cautari lunare sunt taxate la aceasta suma exorbitanta – si atentie, doar de la un singur advertiser. Este interesant cum un motor de cautare care, la inceput, era folosit doar pentru a gasi informatii, acum ajunge sa stoarca bani de la cele mai mari companii din America – oferind in schimb, nimic altceva decat o pozitie mai sus pe o pagina web!