Principiile unui design reusit
Orice produs, fie ca ne referim la un mp3 sau la un magazin virtual, are nevoie de un design care sa respecte anumite principii sau, cu alte cuvinte, nevoi ale consumatorilor obisnuiti. Sa faci design nu inseamna doar sa-ti lasi frau liber imaginatiei, ci presupune respectarea unor principii – in functie de produs, desigur! In cele ce urmeaza, va prezentam cateva principii importante care pot sta la baza unui design reusit.
- Fii inovator – Inovatia nu are limite! Mereu este loc de mai bine si oportunitatile pentru un design “perfect” sunt practic nelimitate. Un designer inovator lucreaza de regula mana in mana cu posibilitatile oferite de partea tehnica a produsului – de tehnologia folosita.
- Ofera posibilitati practice cu ajutorul designului – Pentru ca un produs sa fie cu adevarat util, nu este suficient sa privim doar spre partea de functionalitate – tehnologia poate fi exploatata prin intermediul unui design care ofera posibilitati, capabil sa poata satisface anumite criterii specifice consumatorilor pe care ii tinteste produsul respectiv.
- Simtul estetic nu trebuie sa lipseasca - Fara sa ne dam seama, produsele cu care intram zilnic in contact ne afecteaza – pozitiv sau negativ. Ei bine, acestea trebuie sa fie create cu bun-simt, astfel incat sa starneasca emotii pozitive consumatorului. Produsele care intra in contact direct cu consumatorul au nevoie de un designer cu un bun simt estetic!
- Un design reusit este inteles de toata lumea – De multe ori designerii tind sa se complice – greseala care se revarsa asupra produsului, pentru ca acesta, daca nu va fi inteles de consumatori, nu va fi folosit. Se fac studii sociologice pentru a se determina daca oamenii sunt pregatiti pentru a face fata schimbarii sau inovarii – ca exemplu putem oferi tableta pc (ex: iPad), care in ciuda popularitatii de astazi a fost respinsa categoric de predecesorii nostri in urma cu mai bine de 30 de ani!