Ce inseamna serviciul de email marketing?
Email marketingul este stiinta care studiaza modalitatile de promovare a unei afaceri online, prin intermediul adreselor de email. Exista sceptici care spun ca email marketingul nu mai traieste si nu merita atentie din partea investitorilor, insa noi suntem de alta parere. Cat timp lumea isi verifica frecvent emailul, aceasta strategie de promovare rezista! In ceea ce priveste email marketingul, lucrurile stau destul de simplu. Serviciul se adreseaza tuturor investitorilor online care doresc sa aiba relatii durabile cu actualii lor clienti – intretinerea si pastrarea relatiilor cu acestia se face cel mai bine prin intermediul social media si a adreselor de email. Care sunt etapele prin care trece un simplu internaut? Frumusetea acestui serviciu consta in simplitatea cu care iti permite sa pastrezi permanent legatura cu clientii – astfel incat, noile oferte, promotii, servicii etc sa ajunga in ochii lor cat mai frecvent. Astfel, utilizatorul obisnuit, pentru a putea primi informatiile dvs prin email, va trebui sa treaca prin urmatorii pasi: Inregistrarea adresei de email – Inregistrarea se face pe situl dvs cu ajutorul unui formular de inregistrare. Acesta poate fi plasat intr-un spatiu vizibil pe site sau chiar sub forma unei ferestre pop-up (care se deschide automat). Confirmarea adresei de email – Un serviciu de newsletter va avea mereu optiunea de confirmare a adresei de email – pentru a evita spamul, desigur! Este nevoie ca utilizatorul sa dea click pe un link de confirmare. Primeste noutatile dvs – Din acest moment, zilnic, saptamanal, lunar, utilizatorul inregistrat este castigat – adica va primi prin email absolut tot ce trimiteti, de la materiale promotionale, oferte noi, pana la simple postari pe blog! Trebuie precizat ca firme romanesti precum eMag, PcGarage, ING Bank folosesc la potential maximum email marketingul ca modalitate de promovare si intretinere a clientilor. Mai trebuie precizat ca pentru inceput costurile nu sunt prea mari! De ce este nevoie pentru a trimite emailurile la abonati? Ei bine, principala problema consta in trimiterea emailurilor in masa. Odata ajuns la cateva zeci / sute de abonati, aveti nevoie de un soft care sa trimita aceste emailuri. De regula, aceste softuri au problemele lor, mai ales daca sunt gratuite si stocate offline! Din cauza spamului, toti furnizorii de emailing au grija sa filtreze bine aceste emailuri trimise in masa, iar pentru a va asigura ca materialele dvs ajung acolo unde trebuie, aveti nevoie de un serviciu de incredere. Sunt foarte multe servicii newsletter, insa putine au castigat increderea furnizorilor de emailing (Yahoo, Gmail etc) – motiv pentru care, inainte de a opta pentru un astfel de serviciu, trebuie sa discutati cu furnizorul pentru a afla ce facilitati ofera. Din punctul in care ati rezolvat problema cu serviciul de newsletter, trebuie sa va ganditi cum vor arata emailurile trimise – degeaba ajung acolo unde trebuie, daca nu prezinta incredere si nu ofera informatiile relevante, de altfel, motivul pentru care utilizatorul s-a inregistrat la dvs. Grafica si prezentarea conteaza! Fiecare produs nou livrat prin intermediul emailului are nevoie de o prezentare care sa starneasca interesul cumparatorului, sa-si doreasca sa afle mai multe detalii clickuind la dvs pe site – cum altfel, decat prin poze sugestive si texte persuasive? De ce anume trebuie sa te feresti in alegerea unui serviciu newsletter? Softurile locale instalate in Windows – Acestea sunt cea mai mare greseala pe care o puteti face. Chiar daca multe dintre ele sunt gratuite, rata de conversie (transformarea cititorilor in clienti) este cea mai mica – pentru ca emailurile trimise de pe calculatorul dvs ar putea sa ajunga in proportii de mai bine de 90% in SPAM. Odata ajunse in spam, acestea nu mai dispun de vizibilitatea de care au nevoie. Serviciile de newsletter ieftine – Se pare ca aici, ce este scump este bun! Asta pentru ca firma care va ofera servicii de email marketing are anumite obligatii – plata increderii catre anumite servicii. Exact! Este important ca emailurile dvs sa ajunga in proportii de 100% acolo unde trebuie. Aceasta incredere si calitatea costa bani ! Ei bine, acestea ar fi cateva aspecte generale legate de email marketing. Cu noi informatii si tehnici tratate atent si in amanunt vom veni in viitorul apropiat. Urmariti-ne pe blog!