Statistici browsere
Pentru ca lupta dintre browsere web a devenit foarte interesanta, datorita urcasurilor si coborasurilor unora dar si a evolutiei neasteptate din partea lui Google Chrome, am intrat in contact cu cifre extrem de serioase si interesante care vor reda clar ce prefera internautii din lumea intreaga si care este evolutia pietei browserelor. Astfel, situatia browserelor din anul 2011 este urmatoarea:
Internet Explorer
Din ianuare 2011 pana luna trecuta, octombrie, cei de la Microsoft ori nu s-au ocupat deloc de imbunatatiri, ori au avut parte de o concurenta acerba, deoarece popularitatea lor a scazut cu aproximativ 5 % - de la 26.6 % in ianuarie 2011 la 21.7% octombrie. Interesant este de constatat ca Internet Explorer a cunoscut o crestere de la 22% la 22.9 % in lunile iulie-septembrie, insa in zadar, pentru ca octombrie vine cu o scadere de mai bine de un procent, care ii aduce sub pragul de 22%. Restul anului, pentru Internet Explorer a reprezentat o cadere libera!
Firefox
Cel mai iubit browser al anului 2009 a ajuns sa resimta, ca si Internet Explorer, scaderi de pana la cateva procente. Astfel, daca cei de la Mozilla, la inceputul anului 2011, cunosteau o cota de piata de 42.8 %, luna trecuta, in octombrie, au mai ramas cu 38.7% - suportand o cadere de peste 4 % - scadere mai mica, ce-i drept, decat Internet Explorer. Este de remarcat ca Mozilla Firefox a avut parte de stabilitate in perioada ianuarie-iunie, suportant cresteri si descresteri, insa cu adevarat fatale au fost lunile iulie-octombrie, care i-au surprins neplacut, cu o scadere de 3.3 % - peste 80% din ponderea negativa totala existenta pentru anul 2011.
Google Chrome
Daca pana acum v-ati intrebat unde au disparut procentele gigantilor de pe piata browserelor, ar fi bine sa urmariti evolutia lui Google Chrome – care uimeste pe toata lumea cu o crestere a popularitatii de 10% din totalul utilizatorilor de internet din intreaga lume. Daca Google Chrome avea 23.8% din total in luna ianuarie 2011, luna trecuta acesta a ajuns la 32.3% , cunoscand astfel un castig direct proportional cu esecurile concurentilor pe piata browserelor web. Este de admirat ca pe tot parcursul anului 2011, Google Chrome nu a scazut, nu a stagnat, ci a crescut in fiecare luna! Cea mai mare crestere, se pare, a avut loc in lunile septembrie si octombrie, cu 1.8%.
Altele: Safari si Opera
Pentru aceste doua browsere, rar intalnite in preferintele internautilor, putem spune ca au parte de o situatia destul de stabila. Safari creste din ianuarie pana in prezent cu 0.2%, atingand o cota de piata de 4.2% iar Opera scade, aparent putin, de la 2.5% la 2.4%.