Responsive web design – strategie de marketing digital
Era marilor inovatii tehnologice, in care timpul de raspuns, mobilitatea si accesul la informatie sunt esentiale in a tine pas cu societatea in permanenta evolutie si miscare este era in care smartphone-urile si tabletele au devenit cel mai bun prieten al omului. In acest context, website-urile mobile-friendly nu mai sunt de mult doar un trend in domeniu, ci mai degraba o forma de adaptare a mediului online la necesitatile consumatorilor sai.
O agentie de web design cu viziune clara asupra tendintelor si a necesitatilor de dezvoltare in domeniul, va va propune solutii eficiente si inovative pentru optimizarea business-ului online, avand in vedere tendintele de piata, noile tehnologii si modalitati de utilizare optima a acestora.
SEO este o componenta de baza a strategiei de marketing digital. Conform noilor tendinte, un website mobile-friendly este cerinta esentiala pentru o vizibilitate si o utilitate a site-ului care sa aiba rezultate notabile. Daca ai ales ca site-ul tau sa reprezinte modalitatea prin care optimizezi resursele companiei si mai mult decat atat, sa iti dezvolti si sa iti imbogatesti lista de clienti si parteneri, iar in acest sens, ai inteles ca SEO este o componenta vitala, atunci, cu certitudine vei considera ca fiind cat se poate de necesara, optima si eficienta dezvoltarea unui website responsive.
Iata si argumentele date de ’greii’ domeniului, menite sa spulbere orice indoiala in legatura cu directia pe care dezvoltarea de website-uri a luat-o la nivel inalt:
Responsive web design recomandat de Google
Reprezentantii Google afirma ca webdesign-ul responsive este configuratia mobile recomandata din perspectiva eficientei privind motorul de cautare. Chiar mai mult, specialistii Google considera ca aceasta reprezinta una din cele mai bune practici industriale. Acest lucru se datoreaza faptului ca designul site-urilor responsive au o singura adresa URL si HTML , indiferent de dispozitivul de pe care este accesat, fapt ce il face mai usor si mai eficient pentru indexarea Google si organizarea continutului de catre motorul de cautare.
In contrast cu un site dedicat accesarii de pe mobil, care are un URL si HTML diferit de omologul sau destinat accesarii de pe desktop, impune necesitatea indexarii mai multor versiuni ale aceluasi site de catre Google. De asemenea, prin implementarea webdesign-ului responsive, se faciliteaza in mod considerabil accesibilitatea site-ului pentru utilizatori; interactiunea, share-uirea si link-uirea fiind procedee in mod vadit simplificate.
Unul dintre aspectele cele mai apreciate ale webdesign-ului responsive este acela ca utilizatorul poate accesa informatia, indiferent de dispozitivul utilizat si de dimensiunea ecranului pe care acesta il detine. Aceasta este o caracteristica importanta deoarece este aproape imposibil sa se anticipeze care vor fi dispozitivele si dimensiunile ecranelor pe care le va utiliza fiecare dintre vizitatorii site-ului.
Un site care functioneaza bine, independent de aceste variabile va oferi utilizatorului o experienta mai placuta si mai consistenta decat un site dezvoltat special pentru mobil, care este proiectat pentru a fi vizualizat de pe un device cu dimensiuni specifice ale ecranului. Dorinta de autodepasire, informarea permanenta si autodidaxia echipei, creativitatea, originalitatea si eleganta proiectelor realizate, reprezinta argumentele care trebuie sa stea la baza alegerii agentiei care sa realizeze dezvoltarea afacerii tale la nivel online.