Noile schimbari Facebook afecteaza industria marketingului?
Facebook, reteaua de socializare cu peste 750 de milioane de utilizatori din intreaga lume, de altfel si cea mai larga din lume, este amenintata de noul produs de la Google, numit Google Plus! Google Plus este o alta retea de socializare, disponibila momentan doar pe baza de invitatii, care vine cu o politica de confidentialitate pusa bine la punct si cu abordari cu totul diferite – cercurile de prieteni, sistemul de video conferinta etc. Facebook contraataca prin schimbari! Marketerii vor trebui sa-si schimbe strategiile? De regula, fiecare schimbare, cat de mica, se traduce prin noi strategii si abordari vizavi de promovarea in social media – aici dovedindu-se capacitatea unui marketer social media de a se mula pe noile schimbari. In ultima vreme, din cauza Google Plus, Facebook a introdus utilizatorilor noi optiuni si schimbari; hai sa vedem care sunt si in ce masura pot afecta acestea pe marii jucatori din social media. Aprobari pentru taguri – Tagurile sunt calea prin care o persoana se poate asocia cu o poza sau alte materiale – atunci cand o persoana isi face simtita prezenta intr-o fotografie, aceasta poate fi “taguita” si vazuta de celelalte persoane. Aceasta optiune a starnit multe controverse, iar Facebook corecteaza problema de confidentialitate introducand optiunea de aprobare a tagului – pe scurt, daca nu doriti sa fiti prezent cu numele intr-o poza, nu aprobati tagul. Confidentialitate sporita pentru profil – Datorita noilor schimbari, va puteti proteja mai mult profilul! Informatii precum starea civila, peretele, pozele, dar si alte date personale pot fi protejate pe categorii – prieteni, vizitatori, rude etc. Oricand doriti sa acordati acces unei persoane anume, o puteti adauga ca prieten. Partajarea starilor cu anumite grupuri – Daca plecati la mare intr-o saptamana nu trebuie sa faceti informatia publica, o puteti distribui doar catre anumite grupuri de prieteni – exemplu: catre rude. Adaugarea grupurilor ca nivele de acces este o idee buna si va ajuta sa va simtiti mai intim. In esenta, daca va intrebati in ce masura aceste schimbari pot afecta activitatea dvs ca marketer, trebuie sa stiti ca nu aveti motive de ingrijorare – strategiile de marketing in social media raman aceleasi, singurele schimbari avand loc pe partea de confidentialitate, mai exact la fotografii si posturile utilizatorilor.