Alegerea unui serviciu newsletter

Toata lumea foloseste macar o adresa de email, daca nu mai multe. Pe baza acestui fapt, specialistii in marketing online au vazut in email o solutie de promovare a produselor sau serviciilor unei companii – newsletter, sau trimiterea frecventa si automata de emailuri comerciale sau non comerciale catre o lista de indivizi interesati de un anumit produs / serviciu. Sunt foarte multe softuri online de newsletter, iar in acest articol vom reda cateva dintre criteriile pe care trebuie sa le luati in considerare inainte de a face o alegere in acest sens. Astfel:

 

1. Pretul

Desigur, prima problema a cumparatorului este pretul. Cu cat serviciul este mai ieftin cu atat firma capteaza mai multa atentie din partea cumparatorului, insa, ca si in cazul crearii unui website, un pret mic poate insemna un randament scazut. Spre exemplu, noi investim bani grei pentru a garanta o livrare direct in inboxul clientilor dvs. Despre asta o sa aflati mai multe citind restul articolului!

 

2. Posibilitatile pe care le permite platforma

Conteaza sa beneficiati de o platforma flexibila si capabila de orice nevoi aveti ca manager sau marketer. De la editarea propriu-zisa a emailurilor pana la gestionarea listelor si planificarea emailurilor – actiuni posibile datorita unui soft de newsletter puternic.

 

3. Procentajul de livrare a emailurilor in inbox

Probabil ati observat ca o parte din emailuri va ajung in inbox, iar o alta parte in spam sau bulk. Acest fenomen are loc din anumite cauze clare – emailurile care prezinta incredere vor ajunge in inbox, iar celelalte, lipsite de incredere, in spam. Factorii care influenteaza livrarea emailurilor pot fi urmatorii: ip-ul, numele de domeniu, serverul sau chiar softul care se ocupa de trimiterea emailurilor. Se pare ca pe internet exista diferite servicii de tip blacklist care monitorizeaza in permanenta activitatea abuziva ce are loc in cadrul serviciilor de newsletter. Atunci cand dvs, spre exemplu, trimiteti email catre persoane necunoscute, prin intermediul unui soft, faceti spam – obicei interzis prin lege, si mai mult, sanctionat de providerii de emailing (yahoo, gmail, hotmail etc) prin interzicerea acestora de a mai ajunge in inbox. Un program de newsletter serios garanteaza o livrare a emailurilor in inbox de pana la 99% si se datoreaza investitiilor care au loc pe partea de monitorizare si “trust”. Consideram acest criteriu ca cel mai important dintre toate celelalte!

 

4. Monitorizare si statistici

Odata trimise emailurile, nu este suficient sa asteptati sa generati vanzari. Este nevoie de o atentie asupra comportamentului consumatorilor in privinta emailurilor trimise. Un soft de newsletter puternic ofera statistici precum: cand / cum / unde au deschis clientii dvs emailurile, care este rata de conversie obtinuta, cati au evitat sa citeasca emailurile dar si altele.