Cautare
Contact

Articole web design › vezi toate articolele

Ce este rata de conversie si cum se masoara?

Fiecare website este construit cu un scop. Unele site-uri, pentru companii, sunt ca o carte de vizita, altele doresc sa vanda anumite produse / servicii in mediul online. In oricare situatie, pentru orice website, exista un scop pe care managerul unei companii, sau chiar simplul webmaster, doreste sa-l atinga. Cum ne dam seama daca website-ul isi face treaba? Desigur, nu este nevoie de un instrument magic pentru a urmari vanzarile pe ultima luna, insa sunt si situatii in care performantele nu se masoara in ceva fizic – precum banii care au intrat in firma, ci dorim sa stim daca.

Pentru inceput, inainte sa folositi acest serviciu, este important sa cunoasteti anumiti termeni des intalniti in randul celor care sunt specializati in maximizarea profiturilor unui website.

Rata de conversie – Raportul dintre cei care intra pe site, se uita, si cei care intreprind o actiune propusa de la inceput. Daca ati stabilit ca drept target, pentru website, accesarea unei pagini de contact, iar un vizitator acceseaza aceasta pagina de contact, inseamna ca vizitatorul a contribuit la rata de conversie.

Goals – Reprezinta obiectivele propuse inca de la inceput sau pe parcursul functionarii unui website.

Goal URL – Adresa web interna care este programata sa fie incarcata doar atunci cand vizitatorul a facut actiunea dorita. De obicei, dupa plasarea unei comenzi si efectuarea platii cu cardul, in cadrul unui magazin virtual, este posibil sa fiti directionat spre o pagina in care apare un mesaj de genul “Multumim pentru comanda” – aceasta pagina web interna poate fi Goal URL.

Landing Page – O pagina creata special pentru vizitatorii care intra pe website – folosind anumite canale de publicitate. Unul dintre rolurile landing pages este cel a face diferenta dintre mai multe tipuri de promovare. Spre exemplu, compania dvs. lanseaza si promoveaza acum oferta pentru gravide, folosind ca instrument de promovare Google Adwords. Pentru a masura performantele acestei campanii de publicitate dedicata gravidelor, folosind ca instrument de promovare Google Adwords, va trebui creata o pagina speciala pe care sa o acceseze doar vizitatorii care intra prin intermediul acestei campanii de publicitate, iar daca acestia ajung la Goal URL, s-a marit iarasi rata de conversie. Desigur, un site cu un continut web de calitate si un design inteligent va atrage, de la sine, o rata de conversie mai mare.

Goal Funnel – Reprezinta o regula speciala sau traseul intern pe care un vizitator trebuie sa-l parcurga pana sa ajunga la Goal URL. Goal Funnel este format din doua sau mai multe pagini web interne.



Ce este rata de conversie si cum se masoara?

6 comentarii

Spune-ti parerea!
  • 26 Septembrie 2013 21:48 IRC a spus:

    In sfarsit am aflat explicit ce inseamna rata de conversie. Bravo!

    raspunde acestui comentariu
  • 1 Octombrie 2013 23:04 APO a spus:

    De fapt, eu impart conversia in doua: conversia grafica, adica multitudinea de implementari grafice menite sa duca la realizarea Goals si conversia de marketing, adica acele tehnici de marketing capabile sa-l faca pe client sa nu rateze ocazia de a cumpara, lucra sau realiza Goals decat prin intermediul siteului tau

    raspunde acestui comentariu
  • 17 Noiembrie 2016 16:46 Marius a spus:

    “Rata de conversie – Raportul dintre cei care intra pe site, se uita, si cei care intreprind o actiune propusa de la inceput. Daca ati stabilit ca drept target, pentru website, accesarea unei pagini de contact, iar un vizitator acceseaza aceasta pagina de contact, inseamna ca vizitatorul a contribuit la rata de conversie.”

    Salut,

    Deci, daca vorbim in procente, 0.3 (exemplu real) e cam paguba, nu?

    Astept raspuns. Mersi frumos.

    raspunde acestui comentariu
    • 17 Noiembrie 2016 16:56 Prologue Advertising a spus:

      Nu neaparat, Marius. Depinde ce actiune este considerata conversie, daca este vorba de vanzarea unor obiecte sau servicii foarte scumpe si ROI-ul este pozitiv, atunci o rata de conversie de 0.3% poate fi buna. Am intalnit si situatii in care rata de conversie era aproape 1.5%, insa sumele din vanzari fiind foarte mici, ROI-ul era negativ. Aceste calcule depind de modelul de business ales.

      raspunde acestui comentariu
  • 17 Noiembrie 2016 18:14 Marius a spus:

    Multumesc mult pentru raspuns! La asta nu m-am gandit, desi e cam logic.

    Multumesc, inca o data. 🙂

    O seara linistita.

    raspunde acestui comentariu
  • 17 Noiembrie 2016 18:14 Marius a spus:

    Chiar acum am descoperit ce imi povesteai.

    raspunde acestui comentariu
  • Spune-ti parerea!

    nu va fi publicata

Web design, Seo, Newsletter, Email Marketing, CMS

Noutati

O noua imagine, o noua identitate vizuala

Odata cu modernizarea paginii web am dorit sa ne reimprospatam si identitatea vizuala, astfel am revizuit imaginea logo-ului pe un format ...

afla mai multe

Retro Boutique la Gala Premiilor eCommerce 2012

Gala Premiilor eCommerce este un proiect lansat in 2006 care vine in intampinarea posesorilor de magazine online cu scopul de a-si ...

afla mai multe

Google Engage a ajuns in Romania

Agentiile web din Romania, de la companii de publicitate online pana la dezvoltatori web sau simpli consultanti seo & sem pot ...

afla mai multe
toate noutatile

Newsletter

Scrie mai jos adresa ta de email si apasa ENTER!

Web design

Suntem familiarizati cu tot ce este nou in materie de web design, online marketing si publicitate online...

afla mai multe